• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Får ingen offert på husbilsförsäkring

Alve

FD HBK Medlem
Inlägg
2.723
Kommun
Ödeshög
HBK-Nr
338
Medlemskap
2023
Svarade på Caravan Clubs talong om medlemsförsäkringar. Blev uppringd av en dam som fick alla data beträffande mina tidigare försäkringar. Endast husbilsförsäkringen kunde vara intressant att byta eftersom skillnaden var att deras innehöll ersättning för vattenskada och viltolyckor.

Vad djurskadorna betydde fick jag inte riktigt klart för mig.

Men vad jag fick klart för mig var att jag måste beställa försäkringen direkt per telefon. Då jag önskade offert så fick det vara.

Är det någon i HBK som vet varför man reagerar så?:confused:
 

Tommy-59

HBK Medlem
Inlägg
1.922
Kommun
Nässjö
HBK-Nr
2475
Medlemskap
2024
Sv: Får ingen offert på husbilsförsäkring

Hej Alve.
Det kan nog vara så att CC har lagt ut bearbetningen av inskickade talonger på ett telefonmarketingföretag (långt ord).
I samband med att vi bytte husbil tidigt i våras ringde jag till CC försäkring om försäkring/ar, och fick mejlade offerter på allt jag ville, och även direktnummer till den som skickat offerterna.//Tommy
 
F

F.d. 4220

Guest
Sv: Får ingen offert på husbilsförsäkring

Jag är också sådan. Måste jag bestämma mig direkt per telefon, får det vara.
Kan de inte skicka offert så ser jag det som att det är något skumt.

Även om det troligaste oftast är för att personen i fråga vill ha sin provision
(men det tycker jag att de kan lösa på annat sätt).

Fast det är sällan det ringer någon numera. Sedan jag registrerade mig i NIX-registret är det tyst. :)

//Stefan
 

Göte J

HBK Medlem
Inlägg
1.661
Kommun
Linköping
HBK-Nr
1230
Medlemskap
2024
Sv: Får ingen offert på husbilsförsäkring

Alve, jag har cc försäkring på vår husbil och vet vad viltskadedelen innebär. I sommras när vi for hem från Halland stötte jag på en älg. Fiat med knuff, så att säga. En intryckt motorhuv blev reslutatet. Efter kontakt med försäkringsbolaget fick jag välja plåtverkstad fritt och lämnade bilen där ett par veckor. När jag hämtade bilen fick jag det glägjande beskedet att jag inte ens behövde betala någon självrisk vid viltskada. Jag behövde inte ens lämna in polisrapporten som de tidigare sagt jag skulle göra. Bra bolag!
Ett par saker som var bra att jag hade i husbilen när olyckan skedde, en VILTVARNINGSREMSA och GPS med koordinater samt sele på hunden fastsatt i bälteslåset bak.
PÅ viltvarningsremsan står vad du behöver göra, man är ju rätt uppriven i dom lägena. Bilprovningen har (hade?) nya remsor.
Att ha GPS med koordinater var väldigt bra när jag anmälde till polisen vad som hänt och var. Det var så jag fick reda på att jag kört på väg 820 !
Sele på hunden var ju underbart, låt vara att det egentligen är en kattsele men den fungerade han väger ju inte mer än 3 kg.
// Göte J
 
L

Lelle_22

Guest
Sv: Får ingen offert på husbilsförsäkring

Gå in på CC hemsida/Medlemsförmåner/Caravanförsäkringar. Där kan du få hur många offerter du vill. Du skapar dom själv. Du kan skräddarsy Din försäkring efter dina egna önskemål. Finns inget måste.
Jag antar att detta är en "affärsidé" för att hålla kostnader/premier nere.
Har haft med dom att göra ett par gånger. Lite långsamma men annars väldigt bra.

Lelle_22
 
Toppen