• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Elmanövrerad säng Bûrstner

lowflight

HBK Medlem
Inlägg
12
Kommun
Töreboda
HBK-Nr
3116
Medlemskap
2024
Chassiefabrikat: Fiat
Chassiemodell: Ducato
Chassietyp: Flatgolv
Motortyp: 3,0
Årsmodell Chassie: 2013
Husbilsfabrikat: Burstner
Husbilsmodell: Elegance 895
Husbilstyp: Integrerad
Årsmodell Husbil: 2013
Ämnesområde: Elektronik
Den elmanövrerade sängen fram slutade plötsligt att fungera. Piper om man försöker köra ner/UPP. Har dessbättre stannat i uppfällt läge. Det finns en spärr att lossa, men var?
 

Kaktus

HBK Medlem
Inlägg
77
Kommun
Uddevalla
HBK-Nr
4523
Medlemskap
2024
Hej,

Har råkat ut för något linande. Gjorde då en "norsk reset" genom att ta ut säkringen till sängen en stund och satte sedan tillbaka den. Sängen gick sedan att köra upp och ner som vanligt.

Hälsningar
/kaktus
 

Åke & Meta

HBK Medlem
Inlägg
137
Kommun
Härryda
HBK-Nr
6783
Medlemskap
2025
Vet inte om du fått ordning på sängen ännu men när jag hade en sådan elmanövrerad säng i min Byrstner då skulle man återställa sängens läge genom att hålla in båda knapparna samtidigt tills det tystnar, sedan funkar den igen. Det låter lite när man håller in knapparna men det är helt i sin ordning.
 

lowflight

HBK Medlem
Inlägg
12
Kommun
Töreboda
HBK-Nr
3116
Medlemskap
2024
Åke & Meta skrev:
Vet inte om du fått ordning på sängen ännu men när jag hade en sådan elmanövrerad säng i min Byrstner då skulle man återställa sängens läge genom att hålla in båda knapparna samtidigt tills det tystnar, sedan funkar den igen. Det låter lite när man håller in knapparna men det är helt i sin ordning.

Tack för alla råd,jag har provat allt detta utan framgång. Kan det bero på att jag har haft samtliga batterier bortkopplade över vintern? Läste i manualen att efter en sådan frånkoppling skulle man göra en nyprogrammering av sängen med diverse manövrer. Detta gjorde jag naturligtvis inte, utan började som vanligt, men hej vad det sk-- sig! /Bertil:wub:
 
Toppen