• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Dieseltjuvar

T

Teddi

Guest
Sv: Dieseltjuvar

Det vore väl ett alltför inhumant straff att tvinga dieseltjuvar att äta kåldolmar.

håller med,,alltför humant:p de finns ju rostbiff också,,:p men flatheten är ju vida känd,,
ja vet inte hur mycke du vill läsa micael,,så jag tar dessa diskussioner på ett annat forum,,
du vet,,ja gillar denna förening,,ock du håller i taktpinnen,,så det kan ganska lätt bli politik,,
kram micael:D:D:D
 
F

F.d. 9344

Guest
Sv: Dieseltjuvar

Det är inte säkert att någon gjort en Polisanmälan det kan lika gärna vara Polisen som sett tilltaget och då kanske måste upprätta en anmälan och utreda om brott begåtts i detta fall.

Då kommer väl dessa kreativa individet från öst att bli hörda och får då upp ögonen för att Här kanske det blir en peng i skadestånd:cool:

Är väl bara att hoppas att de snabbt som tusan lämmnat Sverige så fort de blev frisläppta.:mad:
 

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Inlägg
6.169
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2024
Sv: Dieseltjuvar

Det gick ju inte lika bra för dom bränsletjuvarna som körde över den öppna bron, även dessa var från Baltikum.
Det var ju iofs ett idiotisk agerande att inte även sätta bevakning vid bron.
 
T

Teddi

Guest
Sv: Dieseltjuvar

märkligt detta att polisen blir ifrågasatta av sitt agerande,,dom hade ju stängt bron,,
ja menar,,mer går ju inte att göra,
,är bommar nere för tåget,,
är bron stängd för överfart,,då e ju saken klar,,
bättre att gå ur EU,,
 

Håkan J

HBK Medlem
Inlägg
4.272
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2024
Sv: Dieseltjuvar

Har varit mycket skrivande i UppsalaNyaTidning om detta. Polisen har fått stort stöd från allmänheten som dom tackat för.

Att nalla bränsle, ej stanna för polisman, köra för fort, att köra genom stängd bom för öppningsbar bro och även där köra om en bil som stod där för stängd bom kan man ju fundera om det är friskt.

Jag har min åsikt klar
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Dieseltjuvar

Jag har tydligen missat något här. Har det dykt upp fler dieseltjuvar? Dåligt informerad är jag!

Jappe
 
F

F.d. 53358

Guest
Sv: Dieseltjuvar

För 40 år sedan träffade jag min fru. Vi var och hälsade på hennes syster i Finland. Hon skulle följa med oss ut på en åktur, hon stängde ytterdörren låste och hängde nyckeln på en spik vid dörren, fullt synlig.
Jag frågade om hon inte skulle ta med sig nyckeln, hon svarade "varför då?"
Jag frågade varför hon överhuvudtaget låste. Hon svarade "De som kommer ska se att vi inte är hemma, men ska kunna gå in och koka sig en kopp kaffe". Men sedan öststaterna släpptes fria går inte detta längre. Nu låses det med nycklar och bommar, Allt som är något värt får fötter. Tyvärr är det så. Min frus syster, som inte längre är i livet, tyckte att förr var vi fattiga men fria, nu är vi rika otrygga och inlåsta. Går utvecklingen framåt eller?
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Dieseltjuvar

Den högt betalda överheten i form av juister, domare, polisbefäl, politiker m.f. m.fl. behöver kriminaliteten för sin utkomst! Skulle "orättvisorna" och girigheten minska i samhället skulle det oomkullrunkeligen leda till att kriminaliteten också minskade och att en massa högt avlönade "samhällets tjänare" skulle bli överflödiga, med de konsekvenser det skulle leda till! :cool:

OCH hur skulle Hollywood och filmindustrin klara sig om våld och kriminalitet inte längre var intressant att visa på "duken"? Komedier värda namnet, som förr i världen? :D

Jappe
 

Amstel

HBK Medlem
Inlägg
2.423
Kommun
Orust
HBK-Nr
3309
Medlemskap
2024
Sv: Dieseltjuvar

Den högt betalda överheten i form av juister, domare, polisbefäl, politiker m.f. m.fl. behöver kriminaliteten för sin utkomst! Skulle "orättvisorna" och girigheten minska i samhället skulle det oomkullrunkeligen leda till att kriminaliteten också minskade och att en massa högt avlönade "samhällets tjänare" skulle bli överflödiga, med de konsekvenser det skulle leda till! :cool:OCH hur skulle Hollywood och filmindustrin klara sig om våld och kriminalitet inte längre var intressant att visa på "duken"? Komedier värda namnet, som förr i världen? :DJappe
Jag trodde det var lördag idag? Men det är visst fredag!:rolleyes::D Julian
 
S

Sören-6830

Guest
Sv: Dieseltjuvar

Det gick ju inte lika bra för dom bränsletjuvarna som körde över den öppna bron, även dessa var från Baltikum.
Det var ju iofs ett idiotisk agerande att inte även sätta bevakning vid bron.
Grabbarna var inte från Baltikum, det var vanliga svenska killar. På Flashback finns uppgifter om vilka de var, tycker synd om deras familjer.
 

sven-A

FD HBK Medlem
Inlägg
166
Kommun
Älvkarleby
HBK-Nr
8259
Medlemskap
2023
Sv: Dieseltjuvar

Hej Sören!
Av vilken anledning?
Mvh.
Varför då ?

Hur menar du nu ?? Menar du att det är föräldrarnas fel det som skett och att de inte älskar sina barn för att de stulit bränsle för sketna 5-600.- så de får skylla sig själv.....Hua så hemskt.

Sven-A
 
Senast ändrad:
Toppen