• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

danske medlemmer

F

F.d. 18301

Guest
:mcride: Hej . Jeg har set at der er lidt danske medlemmer også , men det ser ikke ud som om de er så aktive . Men der er mange svenskar som forstår dansk , så i er velkommen til og skrive lidt , der er måske någet i vil spörge om . Eller hvis i har lidt gode ider til turer i danmark , der er sikkert en del der rejser til danmark . og gerne vil ha lidt tips .:cool:
 
Senast redigerad av en moderator:

Leif-143

FD HBK Medlem
Inlägg
426
Kommun
Älmhult
HBK-Nr
143
Medlemskap
2021
Sv: danske medlemmer

jag själv är halvdansk, och tycker mycket om att åka på själland.
så lite tips är aldrig helt fel. synd att det är så dyrt att även åka över till jylland...
 
F

F.d. 18301

Guest
Sv: danske medlemmer

:mcride: Ja inte är det billigt , men det är kul att åka lite i jylland . Det med broar och färjor är anledningen till att jag vill ha en kort husbil , då kan man hålla kostnaden nere lite .
 

Leif-143

FD HBK Medlem
Inlägg
426
Kommun
Älmhult
HBK-Nr
143
Medlemskap
2021
Sv: danske medlemmer

min är 5,99 utan cykelställ så jag klara mej åxå :yes:

men det kostar ju en vacker slant även om man kommer över som personbil...

ska kolla vad det kostar från göteborg till sommaren, lökken och skagen hade suttit fint.
sen har jag släktingar i horsens, det är bara synd att jysk är så svårt att förstå...:confused:
 

CarthagoAnders

HBK Medlem
Inlägg
829
Kommun
Karlshamn
HBK-Nr
377
Medlemskap
2024
Sv: danske medlemmer

Leif!
kolla också linjen Varberg-Grenå, jag tror dom har lägst priser till Jylland från Sverige
husvagnsspecial eller något i den stilen och att landa i Grenå är väl så trevligt som Fredrikshavn?
http://www.stenaline.se/stena_line/...sv/turlista_vgv_12/1-1/4+24/9-21/12_2007.html#

Jylland är fint, vi har varit där många gånger både med mc och bil o husvagn, funderar på att resa dit i höst om vi får en möjlighet till en veckas ledighet i oktober
Skagen är favoritplatsen men minns även veckas vistelse vid Blåvand strax norr om Esbjerg, vi var egentligen ute efter en vecka på Römö men efter en natt på en mycket trång campingplats flyttade vi ut till Blåvand och det ångrar vi absolut inte, övriga platser man minns är Den Tilsandede Kirke, Limfjorden och flygsandsfältet Råbjerg Mile
 

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Inlägg
5.673
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2024
Sv: danske medlemmer

Jylland och Danmark är underbart. Vi ska till Nordiska Träffen och har redan nu bokat och betalt biljett Göteborg-Fredrikshamn, 990:- Enkel resa. Detta är det billigaste dom har. Men om man inte kan utnyttja biljetten så är pengarna borta. Läs deras vilkor!
Vår husbil är 8.45 m lång, kortare bil är billigare.
Eva HBK 9
 
Senast ändrad:
F

F.d. 55451

Guest
Sv: danske medlemmer

Hej i Sverige
Jeg er 100% dansk.
Har i spørgsmål vil jeg gerne hjælpe - om jeg får tid.:wideeyed:

Det var min første indlæg her i Husbilsklubben - der kommer flere - :D
 
F

F.d. 4575

Guest
Sv: danske medlemmer

Hej Bredo, vad roligt att du hittat till husbilsklubben, känn dig välkommen
 

KuMaNi

HBK Medlem
Inlägg
1.331
Kommun
Emmaboda
HBK-Nr
50
Medlemskap
2024
Sv: danske medlemmer

Hej Bredo,
och välkommen till Husbilsklubben. Det var ett tag sedan vi hörde av dig.

Hälsar
Kurt
 
F

F.d. 18301

Guest
Sv: danske medlemmer

:mcride: Hej bredo .
Det var dejligt og läse lidt dansk for en gangs skyld , som du ser er der en hel del der kan läse det danske . Så det er bare og forsätte med indläggen , lige nu er vi helt indsneede her . Men jeg har väret igang med og bygge en längere seng i bilen , så föderne ikke stikker uden for . Näste weekend skal jeg instalere en ny stereo . Så skulle den väre klar , vad jeg ved lige nu .
Hilsen westfalia .:cool:
 
F

F.d. 18301

Guest
Sv: danske medlemmer

:mcride: Det var inte mycket fart på våra danska medlemmar , har dom ingen dator?:p
 
Toppen