• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

ComPilot Air II

hansyngve0319

FD HBK Medlem
Inlägg
603
Kommun
Kungsör
HBK-Nr
18108
Medlemskap
2021
God morgon ! Jag undrar om det finns någon som har erfarenhet av ComPilot Air II
Det är en "streamer" för att överföra ljud från t.ex. telefon till hörapparater trådlöst, eftersom jag själv är bärare av hörapparater kollar jag på olika alternativ och detta verkar vara en smart manick, så nu undrar jag om det finns flera som rent av kan tänkas vara ägare till sådan utrustning och har eventuella erfarenheter som Ni kan tänkas dela med Er av, det finns information på
www.phonak.com/ klicka sedan på Lösningar scrolla ned och välj mobiltelefon-samtal

Gott Nytt År alla HBK:are från ett helgrått Kungsör hälsar
Hasse & Ingegerd
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: ComPilot Air II

Hver produsent av høreapparater har sin slik enhet. Har selv brukt Oticon sin enhet i 5 år, den bruker en egen mottaker som jeg har hengende rundt halsen og som kobler seg til høreapparatene med en egen kort rekkevidde radio. Med 2 høreapparat fungerer stereo fra audio utstyr. Langdistanse overføring er Bluetooth, for nyere utstyr BT 4 eller 5, min gamle bruker BT 3 og dermed for mye strøm til å kunne jobbe direkte i høreapparatene. BT 5 LE erstatter i enkelte nye høreapparat den private kortholds overføringen som ble benyttet, blandt annet i de jeg har

Min gamle far fikk seg ComPilot siste år, jeg har ikke hørt annet enn at han er fornøyd. Vesentlig enklere enn de gamle påhengene han hadde tidligere. Mener det er BT 4 i den streameren.
 
Toppen