• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Codan försäkring

Lena & Roger

HBK Medlem
Inlägg
25
Kommun
Kungälv
HBK-Nr
1394
Medlemskap
2024
Hej

Alla ni som har haft codan försäkring genom SCR och fått papper om att Codan skall sluta med försäkringar i Sverige vill jag informera att detta är fel information
Det är SCR som slutar samarbetet med Codan och hänvisar oss till Trygg Hansa istället som är ett dyrare och sämre alternativ, i alla fall för mig.
Men om man är medlemm i Caravan Club så kan man fortfarande teckna en bra försäkring genom Codan till ett mycket konkurenskraftigt pris, återigen i alla fall för mig. På husbil och 2 personbilar blev det 3000:- billigare än folksams försäkring.

Häls
Roger
 

leif46

HBK Medlem
Inlägg
211
Kommun
Habo
HBK-Nr
2207
Medlemskap
2024
Sv: Codan försäkring

Hallo. Jag har codan försäkring (SCR) ock betalat 5514kr 2011. Nu bytt till Folksom å betalar 4628kr inkl assistans. Har en Burstner 710-08 (impoterad). Så 886kr billigare å samma villkor är OK..:D
 

Tommy-59

HBK Medlem
Inlägg
1.922
Kommun
Nässjö
HBK-Nr
2475
Medlemskap
2024
Sv: Codan försäkring

Jag har haft Länsförsäkringar tidigare men till förra året blev det Codans CC försäkring på grund av att de var billigast och med bästa omfattningen av alla, då var HBK Folksam dyrast.

När det var dags att förnya i år var Folksam HBK billigast, men jag valde ändå Husbilsplus och Assist hos Codan och årets premie blev 4705 kr, ca 300 kr dyrare än Folksam.

Det jag uppskattar med Caravanförsäkringen är att när man ringer har de sällan telefonkö, och man hamnar snabbt och lätt hos rätt person.

//Tommy
 
Toppen