• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Codan blir Trygg Hansa

lassewalle

HBK Medlem
Inlägg
614
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
3548
Medlemskap
2025
Någon som vet vad det innebär att Trygg Hansa har tagit över Codans kunder.
Samma premier och förutsättningar som man har hos Codan ?
Tycker att informationen har varit väldigt dålig från båda bolagen , eller snarare ingen alls.
 

A.Borg

HBK Medlem
Inlägg
1.306
Kommun
Partille
HBK-Nr
71
Medlemskap
2024
Sv: Codan blir Trygg Hansa

Det står lite i Caravanbladet nr5.Det är bra för oss som har bilar med högt inköpspris,den begränsningen tas bort.Du kan också få en drulleförsäkring samt att man jobbar på förlängd reseförsäkring.
Anders.B
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Codan blir Trygg Hansa

Dröjer det för länge med den förlängda reseförsäkringen så går jag över till Folksam! De har en knapp månad på sig! Folksam har 185 dagars reseförsäkring under förutsättning att du har din hemförsäkring i det bolaget också!

Jappe
 

Göran Hellman

HBK Medlem
Inlägg
1.117
Kommun
Falköping
HBK-Nr
4774
Medlemskap
2025
Sv: Codan blir Trygg Hansa

Hej. Kan meddela att Trygg-Hansa lämnat över sina glasskador,
vindrutor m.m. till Carglas. Vad det innebär är fortfarande höljt i dunkel då detta företag ej är representerat på så många orter i Sverige. Tyvärr så styr även Folksam sina glasskador till verkstäder som ej alltid är auktoriserade. Jag ifrågasätter båda dessa försäkringsbolags intresse för den enskilde försäkringstagaren och hans/hennes önskan att välja verkstäder för reparationer. Det kanske inte alltid är kostnaden på premien som enbart skall vara avgörande för val av försäkringsolag.
Hälsningar
Göran Hellman
 

A.Borg

HBK Medlem
Inlägg
1.306
Kommun
Partille
HBK-Nr
71
Medlemskap
2024
Sv: Codan blir Trygg Hansa

Göran! Vad gäller T-H så kan du vända dig till vilken glasmästare som helst,så gjorde jag i Partille.
Jag betalade självrisken till glasfirman så bytte dom den dår jag har bilen uppsälld.
Rutan kostade 26 000:- självrisk 2 500:-:)
Anders.B
 
F

F.d. 25023

Guest
Sv: Codan blir Trygg Hansa

Jag har alltid, såväl i Spanien, Portugal och många i Sverige alltid valt Carglass,
proffs, duktiga och snabba, trevliga dessutom.

jyrki
 

Frank Ekman

HBK Medlem
Inlägg
702
Kommun
Horn
HBK-Nr
111
Medlemskap
2024
Sv: Codan blir Trygg Hansa

Förr har Trygg Hansa krävt Gps sändare i bilen om den har överskrivit ett visst pris. Är det så nu oxå?
 

Göran Hellman

HBK Medlem
Inlägg
1.117
Kommun
Falköping
HBK-Nr
4774
Medlemskap
2025
Sv: Codan blir Trygg Hansa

Vet av egen erfarenhet att Du inte kan vända Dig till alla auktoriserade bilglasmästare då dessa fått sina avtal uppsagda utan någon vettig förklaring. Så för tillfället svävar det var Du kan byta Dina rutor. Jag tycker att de som tecknar avtal, HBK eller CC, skall ställa lite frågor till bolagen som rätar ut frågetecknen varför Trygg-Hansa och Folksam styr skaderegleringen på ett sätt som inte alltid gynnar premiebetalande försäkringstagare. Övriga försäkringsbolag har för oss försäkringstagare gynnsammare överenskommelser.
Beträffande Carglas så får dom mig veterligen inte byta rutor till Folksams kunder.
Hälsningar
Göran Hellman
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.557
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Codan blir Trygg Hansa

Förr har Trygg Hansa krävt Gps sändare i bilen om den har överskrivit ett visst pris. Är det så nu oxå?
De kom ikke med noe slikt krav til meg når jeg flyttet til Sverige med min Flair - nypris ca. 2 mill - fikk fråga om nypris og det var det.
 
Toppen