• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Caravan försäkring

Thomas & Annalena

HBK Medlem
Inlägg
78
Kommun
Kungälv
HBK-Nr
890
Medlemskap
2026
Fick idag försäkring besked Från Carvan försäkring såg att dom har tagit bort assistans försäkringen ringde å frågade vad som hänt dom sa trygghansa var med i Carvan försäkring och assistans inte gick att få det kostade pengar att laga stenskott med som det inte gjort tidigare
Så jag kollade rundt lite med olika försäkring bolag så det blev Folksam för mig
Några hundralappar billigare och med assisistans man får lite billigigare om man är medlem i Hbk och så har jag hemförsäkringen där
Ett litet tips från mig:):):):)
 

Marcus58

HBK Medlem
Inlägg
89
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
4940
Medlemskap
2024
Sv: Caravan försäkring

Jag upptäckte samma sak när jag tittade på mitt försäkringsbesked från Caravan försäkring. Enda skillnaden var att jag redan hunnit betala försäkringen. :-( Jag ringde och pratade med Trygg-Hansa och de sa att jag kunde lägga till sjävriskelimininering för räddning och djurkollision så var det samma som Assistansförsäkringen. De påstod även att det tidigare tillägget för HusbilsPlus, som gav utökat skydd vid t ex inbrott i husbilen, motsvarades av deras "drulleförsäkring" som ingår. Inte vet jag om uppgifterna stämmer. Jag har fått mig tillsänt de fullständiga villkoren men inte hunnit läsa på och jag har ju ett år på mig tills nästa gång jag kan byta bolag i så fall :)
 
F

F.d. 29925

Guest
Sv: Caravan försäkring

Nog fel forum för att ventilera problem hos CC, eller?
 
Toppen