• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Campingstolar Biltema

CarthagoAnders

HBK Medlem
Inlägg
829
Kommun
Karlshamn
HBK-Nr
377
Medlemskap
2024
Sv: Campingstolar Biltema

vi har en något högre modell som Jysk Bäddlager brukar sälja på vårkanten när dom får in sommarmöblerna, dom brukar ta slut ganska snabbt eftersom priset är lågt (250-300kr) så det gäller att passa på, vi har haft våra i flera år och dom håller än
 

smålänningen

HBK Medlem
Inlägg
1.637
Kommun
Älmhult
HBK-Nr
1442
Medlemskap
2024
Sv: Campingstolar Biltema

Använder samma stolar som CarthagoAnders. Prisvärt alternativ som hållt i 5 år för oss:)
 
F

F.d. 1074

Guest
Sv: Campingstolar Biltema

Hej vi har köpt våra stolar på Husvagns-svenssons i lidköping Lallemand tror dom är danska lite högre rygg ställbara ett måste för att kunna slappa redigt.

HBK-329:D
 

Rimagy

HBK Medlem
Inlägg
344
Kommun
Märsta
HBK-Nr
817
Medlemskap
2024
Sv: Campingstolar Biltema

Tror jag har samma som Chartago-Anders m.flera.
Köpte mina när Jysk reade ut.
Kostade 600:- för 4 st.
Marina
 

Dennis & Kerstin

FD HBK Medlem
Inlägg
586
Kommun
Växjö
HBK-Nr
870
Medlemskap
2021
Sv: Campingstolar Biltema

Hej!

Vi funderar också på att köpa andra campingstolar.
Tyvärr var vi lite för snabba med att köpa stolar, vi
köpte med hög rygg, armstöd och lite rundade upptill
för nacken. Som ni kanske sett har vi en liten husbil
med ett minimalt garage, så dessa stolar fyllde upp
nästan hela utrymmet. Alla vet ju att det är en hel
man ska ha med sig, så vi måste tänka om. Vi har
hittat några hos Husvagns Svenssons som heter
Allstolen, och de tror vi skulle vara bra, de tar ju ingen
plats. Är det någon som vet om de är bra? Eller har ni
andra tipps? Nästa gång blir det husbil med större
garage.
 
F

F.d. 4879

Guest
Sv: Campingstolar Biltema

Vi har ett par så kallade "brasse stolar" att sitta och sola i, kostade väl 80:-/st på ICA samt ett par små men smarta "konsert stolar" som vi köpte på Hultfredsfestivalen för 50:-/st. Men det bästa är nog det ihopfällbara campingbordet med fyra integrerade sittplatser och urtag för parasoll i mitten, helt gjort av aluminium och väger inte mycket alls samt tar inte mer plats än en större attacheväska. Köpte den på Liedel (stavas det så?) för under 300:-.
 
F

F.d. 52962

Guest
Sv: Campingstolar Biltema

God kväll! vi köpte jyskstolen men vi har inget garage men det blev väldigt trångt.Sålde dom och köpte stolar på IKEA 49kr eller 39kr på rea.Sedan köpte vi brassestolar av kraftigare modell Mvh Tore.
 
F

F.d. 6238

Guest
Sv: Campingstolar Biltema

Vi har ett par så kallade "brasse stolar" att sitta och sola i, kostade väl 80:-/st på ICA samt ett par små men smarta "konsert stolar" som vi köpte på Hultfredsfestivalen för 50:-/st. Men det bästa är nog det ihopfällbara campingbordet med fyra integrerade sittplatser och urtag för parasoll i mitten, helt gjort av aluminium och väger inte mycket alls samt tar inte mer plats än en större attacheväska. Köpte den på Liedel (stavas det så?) för under 300:-.
Nu blir jag lite confused, att Du har stor Husbil vet jag men hur F-n får Du in både Stolar och "Bilen" i Husbilen. (ETT STORT JÄV-- LEENDE!!!
 

Kjell

HBK Medlem
Inlägg
1.000
Kommun
Vännäs
HBK-Nr
25
Medlemskap
2024
Sv: Campingstolar Biltema

Vi funderar på nya campingstolar till husbilen.
Är Biltemas modell Biltema Sverige för enkla?

Vad har ni för modell på stolar?
Var har ni köpt dem?

Just den sortens stol har en svag ryggkonstruktion, stagen som håller rören för ryggstödet på plats sitter väldigt långt ner och när man lutar sig bakåt så kan ryggkonstruktionen ge efter och ryggstödet böjer sig bakåt. :(
 

CarthagoAnders

HBK Medlem
Inlägg
829
Kommun
Karlshamn
HBK-Nr
377
Medlemskap
2024
Sv: Campingstolar Biltema

ni som använder Brasse-stolar måste bara ha detta oumbärliga komplement som gör att man helt plötsligt får flera lägen på ryggstödet än de två ursprungliga sittande respektive liggande

http://www.tube4tan.com/
 

Carina och Jan

HBK Medlem
Inlägg
135
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1324
Medlemskap
2024
Sv: Campingstolar Biltema

Vi har också jyskstolarna. Lyckades köpa dom i höstas när dom sålde ut sista utemöblerna för 99,50 kr styck. Det är den modellen med fotstöd vilket gör det skönare när man fäller ner i mer liggande ställning.
 

maxen

HBK Medlem
Inlägg
109
Kommun
Haninge
HBK-Nr
161
Medlemskap
2024
Sv: Campingstolar Biltema

Hej på er!
Vi har köpt Biltemas campingstolar, de är jätte bra när man vill sitta och äta. Vi har också hopfällbara stolar från Claes Olsson med hög rygg som är toppen att sitta i när man vill softa.
MVH
Maxen
 

HusbilsBjörk

HBK Medlem
Inlägg
465
Kommun
Trollhättan
HBK-Nr
466
Medlemskap
2024
Sv: Campingstolar Biltema

Hej på er

Ursäkta mig men vad menar du Micke HBK765, med att stolarna skulle vara för enkla!
Det är väl som med mycket annat att det ska passa användaren inte alla andra!
Om du tycker stolarna är OK ock fungerar för era behov, så är det enligt mig en bra stol eller vilka saker det nu handlar om.
En annan aspekt på denna fråga, vad funkar rent praktiskt d.v.s vilka stolar har du plats till när du lastar in allt som ska med. Jag fick skaffa en extra gasolkoffert från en gammal husvagn och hänga på bak för att allt skulle få plats, stolar, grill, gavlarna till markisen, vattenkanna, gummibåten.......
Själv använder vi hopfällbara plast stolar från.... (kommer inte ihåg var vi hittade dom)
till matbordet och så har vi med 2 höga solstolar som vi hittade på JULA vid ett tillfälle,
detta funkar för oss, men om dom passar andra eller inte har jag ingen åsikt om.
Lycka till med inhandlandet av för er vettiga stolar....
mvh Claes
Husbilsbjörk
 

Jenny & Micke

HBK Medlem
Inlägg
215
Kommun
Umeå
HBK-Nr
765
Medlemskap
2024
Sv: Campingstolar Biltema

Ursäkta mig men vad menar du Micke HBK765, med att stolarna skulle vara för enkla!

Husbilsbjörk, vad jag tänkte på vid ordvalet enkla är att Biltemas stolar är betydligt billigare än de man hittar på t ex Husbil-Svensson. Min undran var då om det var något i konstruktionen som gör dessa stolar mindre bra (att sitta i eller om de är mindre hållbara).

Jag håller med dig i det du skriver. Just nu lutar det åt dessa stolar. Priset är tilltalande och även storleken på stolarna.
 

HusbilsBjörk

HBK Medlem
Inlägg
465
Kommun
Trollhättan
HBK-Nr
466
Medlemskap
2024
Sv: Campingstolar Biltema

Hej Dennis o alla andra medförresten...

Jag har ingen bild på fastsättningen här och nu av lådan men ska försöjka förklara hur jag gjorde ändå.
Det är en bred gasolbox från en Cabby tror jag, jag började med att fästa 2st 4kantsrör 20x30x2mm i underredet på husbilen, fick svetsa på ett par fästplåtar på 4kansrören för att kunna bulta fast desamma i underredet, ( bra att kunna ta ner boxen när den inte används tyckte jag ) på dessa 4kantsrör fäste jag ett annat rör i en båge som fäster i överkant mot cykelstället ( sitter högt ) med rörklämmor, i.o.m dessa rör fick jag ett lämpligt fäste i L form med samma vinkel som gasolboxen.
Botten på boxen skruvas med bult genom botten och 4kantsröret och i bakkant ( mot bakgaveln ) en rör klämma som bultas innuti lådan.
Hoppas min luddiga förklaring går att förstå till viss del....'
mvh Claes
Husbilsbjörk
 

Jenny & Micke

HBK Medlem
Inlägg
215
Kommun
Umeå
HBK-Nr
765
Medlemskap
2024
Sv: Campingstolar Biltema

Idag var vi och köpte 4 st stolar på Jysk.

De såg bra ut och kändes sköna att sitta i.

Nu återstår det att hitta ett vettigt bord.
 
F

F.d. 15719

Guest
Sv: Campingstolar Biltema

Vi åkte med lånad bil 2 somrar och kunde då testa vad vi ville ha själva.

Och en sak som vi tidigt bestämde oss för var att campingstolarna skulle ha hel rygg!! Det var oskönt med sån "halvrygg" man fick hänga en handduk över ryggstödet för att få det lite mysigare, det blev kallt om ryggen helt enkelt.

Vi hittade våra sköna stolar på Plantagen - tänk en sån dyna till badenbaden stol fast monterad på en rakare stol-ställning! Minns inte priset, men dom var billiga!

Och det brokiga mönstret syns ju inte när man väl sitter där!! :)

/elisabeth
 
Toppen