• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Bra mobilab....

gusjan

HBK Medlem
Inlägg
2
Kommun
Karlskrona
HBK-Nr
21002
Medlemskap
2025
Det pratas mycket om vilket mobilab. som skall väljas när man är i och utanför Sverige.
Det absolut mest fördelaktiga ab man kan teckna idag är Telenor Frihet Obegränsat.
Ett ex: (mitt ab), Vi har ett mobilt bredband och två mobiltelefoner varav den ena blir huvudab.
Vi har obegränsade samtal, SMS, MMS i Sverige och inom EU/EES. Obegränsad surf i Sverige och de tre ab delar på 100Gb i månaden i EU/EES.
För detta betalar vi 749/mån för huvudab. + 149/mån för SIM till mobil två + 49/mån för SIM till mobila bredbandet vilket blir 947/mån. Om man sen binder sig på två år dras det av 200 på huvudab. och då blir summan 747kr/mån.
Om man har behov av flera mobilSIM så kostar dessa 149kr st och mobiltBB 49kr st.

Har jämnfört alla operatörers ab och detta ger mest för pengarna i ovanstående kombination.
Ha en bra dag och en ännu bättre imorrn / Gus
 

SirMcLain

HBK Medlem
Inlägg
6.732
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026
Sv: Bra mobilab....

Tyvärr gäller bara roamingen max 4 månader utanför Sverige och gör att vi som övervintrar inte kan ha Telenor längre.
 
F

F.d. 14324

Guest
Sv: Bra mobilab....

Mmmm, men för oss som inte övervintrar så har jag bara funnit en nackdel med Telenor, 100Gb räckte bara en vecka utomlands! (Fast det är ju inte deras fel...)
Det var enkelt åtgärdat genom att köpa till 20Gb extra och nu ska vi backa tillbaka från obegränsat till nåt begränsat alternativ igen.
En annan sak som är riktigt bra med telenor är "familjedelen" där man kan fördela och omfördela surf mellan alla i hela familjen, helt superbra om man är fyra i familjen. (fem med routern)
Nu är det dock dags att ta tag i uträkningarna för att se om jag kan komma undan billigare med Hbk:s avtal med Tele2, det kanske blir billigare, jag har inte räknat på det i nuvarande format. :)

mvh jocke
 
Toppen