• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Brödrost?

A.Borg

HBK Medlem
Inlägg
1.306
Kommun
Partille
HBK-Nr
71
Medlemskap
2024
Jag har för mig att det finns någon form av attiralj som man kan använda för att rosta bröd på gaslåga?Är detta drömmar eller verklighet?
Anders.B:confused:
 
F

F.d. 4872

Guest
Sv: Brödrost?

Hej,
det har funnits fast den har utgått ur sortimentet. Vi letade förra sommaren och hittade en till slut i Lidköping där de hade kvar av den.

Carina
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Brödrost?

Finnes et stativ i Kamakatalogen, selv bruker jeg en crepes-panna og tett overvåkning så det ikke blir brent.
 

Dethleffskvalite

HBK Medlem
Inlägg
3.527
Kommun
Lomma
HBK-Nr
1035
Medlemskap
2024
Sv: Brödrost?

Kan se lite olika ut.




Finns där man säljer campingtillbehör. Lite svår att hantera, blir lite för mycket eller för lite brända. Se sidan 3 på http://www.kamafritid.se/pdf/10002.pdf Själv rostar jag brödet till familjen på cramer grillen, tar bara någon minut att skruva ihop den och resultatet blir perfekt.
 

Kjell Bertilsson

HBK Medlem
Inlägg
596
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
4375
Medlemskap
2024
Sv: Brödrost?

Vi har en som bilden visar har bara använt den 1-2 gånger, gillar den inte alls. Svårt att få bröden jämnbruna. Ofta brände jag brödet.
 
F

F.d. 13222

Guest
Sv: Brödrost?

Köpte en i våras (som den på bilden) hos Tagene Fritidscenter i Göteborg, 150:-. Har dock inte haft möjlighet att använda den än...
 
F

F.d. 53078

Guest
Sv: Brödrost?

I Spanien finns det 100 varianter av dessa brödrostar dom säljes b.l.a i Ferreteria (järnaffär)
 
F

F.d. 29775

Guest
Sv: Brödrost?

Hej
som också nämnd i annat inlägg, en vanlig stekpanna på lite under maxvärme ger perfekta rostade bröd.
Vi hade också en sån manick til 50 kr från Husvangs-Svensson men total oanvändbar. Brödet brändes ojämnt,och det blev massor av smulor ner i gas 'sänkan'.

mvh
Mikael
 
F

F.d. 53078

Guest
Sv: Brödrost?

Min brödrost är en helt vanlig 220v brödrost som jag har tagit bort resistortråden och ersatt den med en mycket lågohmigare tråd. Så nu går den på 12v.
Med denna metod så krävs et ett rejält batteri om många vill ha rostat bröd.
 
Senast redigerad av en moderator:

Hobbyloj

HBK Medlem
Inlägg
140
Kommun
Linköping
HBK-Nr
945
Medlemskap
2024
Sv: Brödrost?

Hej
som också nämnd i annat inlägg, en vanlig stekpanna på lite under maxvärme ger perfekta rostade bröd.
Vi hade också en sån manick til 50 kr från Husvangs-Svensson men total oanvändbar. Brödet brändes ojämnt,och det blev massor av smulor ner i gas 'sänkan'.

mvh
Mikael

Kan bara instämma i detta inlägg. Använde den en gång och slängde den direkt.

Hälsningar
LOJ
 
Toppen