Billigaste försäkringen för Plåtis!

Tråd startad i 'Försäkring o Skatt' av Ronnie Nilsson, 25 Oktober 2018.

1. Ronnie Nilsson

Ronnie Nilsson HBK Medlem

Kommun:
    Karlstad
    Medlemskap:
    2019
    HBK-Nr:
    20082
    Har en Plåtis (Weinsberg). Vilket försäkringsbolag har den bästa och billigaste försäkringen?

2. UR13

UR13 HBK Medlem

Kommun:
    Gotland
    Medlemskap:
    2024
    HBK-Nr:
    9896
    Tror att årsmodell, motorstyrka, längd, vikt samt övriga försäkringar i samma bolag kan vara avgörande för prisbild. Sen beror det ju på vad just du vill ha i din försäkring.
    Sök via Google, på prisjakt mellan olika försäkringsbolag.
    Lycka till.

3. surtecruisers

surtecruisers HBK Medlem

Kommun:
    Kungälv
    Medlemskap:
    2019
    HBK-Nr:
    4687
    finns mycket att läsa på om ämnet här i forumet ? sen beror det på hur du nyttjar din hb ? lycka till i djungeln ! använd machete och magkänsla och läs villkoren så kanske du hittar rätt ?

4. Los Suecos

Los Suecos HBK Redaktör

Kommun:
    Gävle - Altea
    Hemsida:
    Medlemskap:
    2019
    HBK-Nr:
    3853
    Ronnie, vi hade tidigare en Weinsberg plåtis -15, som vi första året hade försäkrad med HBK’s avtal med Folksam. I juli -16 var det förfallodag och Folksam höjde utan orsak från vår sida med 17%, som motiverade mig att kolla marknaden,

Presenterade min genomgång av marknaden här i juni -16, men nu när jag letar inlägget förstår jag att inlägg tidigare än 2017 inte längre finns tillgängligt.

Men kommer ihåg att det billigaste alternativet då var Min Försäkring, men vårt val blev i alla fall Länsförsäkringar som var dyrare, men som vi uppfattade som bättre för oss,

Upplever det här med försäkringar nästan som priser på färska räkor, dagspris.

Rekommenderar att ringa runt till alla bolag som är aktuella, i mitt fall sparade jag 4000 kr på en timmas arbete,

TommyD

5. BoEr

BoEr HBK Webb Admin medlem

Kommun:
    Ängelholm
    Medlemskap:
    2019
    HBK-Nr:
    14243
    Jag sökte på alla inlägg från dej som nämner "försäkring", 40 st, det äldsta är från 2011: :)

a1.JPG

Sökningen såg ut så här:

a2.JPG

6. Los Suecos

Los Suecos HBK Redaktör

Kommun:
    Gävle - Altea
    Hemsida:
    Medlemskap:
    2019
    HBK-Nr:
    3853

:)..... bekräftar att jag har en hel del att lära om den nya programvaran och här är det aktuella inlägget som jag skrev den 8 juni 2017; Försäkringar. Ang avtal med Folksam

Tack för tipset!

TommyD

Senast ändrad: 26 Oktober 2018
    BoEr gillar detta.

Husbilsklubben.se använder egna och tredjeparts cookies för att förbättra din användarupplevelse.