• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Avställning av husbil utomlands?

Molly

HBK Medlem
Inlägg
47
Kommun
Pajala
HBK-Nr
671
Medlemskap
2024
Läste en insändare om några som ställde av husbilen under sin utlandsvistelse, samtidigt som dom bodde i husbilen. Kan inte hitta vart jag läst detta. Mina undringar är. Gäller försäkringen och hur gör ni när ni ställer på bilen igen. Betalar ni skatten med autogiro?
 
F

F.d. 12848

Guest
Sv: Avställning av husbil utomlands?

Jag gjorde det för 2 års sedan när jag var på camping en längre, tid pratade med försäkringsbolaget så att stöld o brand fungerade. Sedan skrapade jag som vanligt pengarna kom på mitt konto
 
F

F.d. 53498

Guest
Sv: Avställning av husbil utomlands?

Vi ställde av vår bil förra vintern i La Manga.

Fråga ditt försäkringsbolag om dom accepterar att ni bor i bilen medan ni har garageförsäkringen. Caravan Clubs försäkring gör det. Flera andra bolag accepterar det också. Ganska smart för dem dom har ju bilen vaktad hela tiden eftersom vi bor i den.

Sedan skrapar du som vanligt. Försäkringsbolaget får meddelande från Transportstyrelsen. Enklast fixar man avställning och allt annat med datorn. Vi har e faktura på bilskatten. Vi sparade dryga 1000 kr i månaden på detta.
 
F

F.d. 10115

Guest
Sv: Avställning av husbil utomlands?

Nån som har hört hur man ställer av bilen efter nyår?
 

Wberger

HBK Medlem
Inlägg
3.236
Kommun
Lund
HBK-Nr
2577
Medlemskap
2024
Sv: Avställning av husbil utomlands?

Jag gissar på att bara anmäla , skrapandet och märket avskaffas ju. När vi är inne på försäkringar så tänk på att de flesta hemförsäkringar bara gäller 45 dagar!!!!
 

Håkan J

HBK Medlem
Inlägg
4.272
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2024
Sv: Avställning av husbil utomlands?

Har pratat med Transportstyrelsen idag av en annan anledning men passade på att fråga hur det blir med avställning efter årsskiftet.

All inloggning kommer att ske med reg.beviset var det svar jag fick.
 
Toppen