• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Assistansförsäkring

F

F.d. 55425

Guest
Hej någon som vet om det finns någon assistansförsäkring för mig som har en husbil från -92 ???? Är ingen "mekare" så det behövs en sån. Kram Agge
 

PatricS

HBK Medlem
Inlägg
1.296
Kommun
Umeå
HBK-Nr
2899
Medlemskap
2024
Sv: Assistansförsäkring

Undersökte i vintras-våras.
Det blev Falk - se bif dokument.
Annars sök här i forumet.
Lycka till! :)
 

Bilagor

  • FALCK CAMPER ASSIST Försäkr.villkor 2010-03-01- v.1.pdf
    52,7 KB · Visningar: 59
F

F.d. 25011

Guest
Sv: Assistansförsäkring

Från och med 2011-01-01 kommer du att kunna teckna assistansförsäkring via HBK samarbete med Folksam som ett tillägg till försäkringen på husbilen. Den försäkringen kommer att omfatta fyra assistanstillfällen på år och kommer att gälla inom hela Europa med en garanterad inställelsetid på 60 minuter i Sverige och inom sex timmar i resten av Europa.

De flesta andra assistansförsäkringar har bara två assistanstillfällen per år.
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 55425

Guest
Sv: Assistansförsäkring

ok vad bra hoppas den inte bara gäller för fordon som är max 15 år. Tänker ta helförsäkring i Folksam genom HBK. Ang. Falks så har de 15 års gräns vad jag förstår.
 
F

F.d. 25011

Guest
Sv: Assistansförsäkring

Det finns en gräns i Folksams assistansförsäkring och det är att fordonet inte får väga mer än 60 ton men det klarar ju de flesta husbilar.
 

petterssonbj

HBK Medlem
Inlägg
1.116
Kommun
Tibro
HBK-Nr
5111
Medlemskap
2024
Sv: Assistansförsäkring

Från och med 2011-01-01 kommer du att kunna teckna assistansförsäkring via HBK samarbete med Folksam som ett tillägg till försäkringen på husbilen. Den försäkringen kommer att omfatta fyra assistanstillfällen på år och kommer att gälla inom hela Europa med en garanterad inställelsetid på 60 minuter i Sverige och inom sex timmar i resten av Europa.

De flesta andra assistansförsäkringar har bara två assistanstillfällen per år.

Ett tillägg till en Folksam försäkring ?

P-zon
 
F

F.d. 55425

Guest
Sv: Assistansförsäkring

Vikten är ingen fara. Max vikt 3100.Då jag som "Tjej" kommer att köra själv för det mesta så vore det skönt med en assistansförsäkring.Vem vet om nåt år kanske jag lärt mig meka oxå men just nu kan jag det INTE. Kram Agge :yes:
 

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Inlägg
4.654
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2024
Sv: Assistansförsäkring

Falck verkar göra ett bra jobb. Utnyttjad i dag i samband med däckseparering
 

Bilagor

  • PICT3221.JPG
    PICT3221.JPG
    146,3 KB · Visningar: 2
I

Ice-Man

Guest
Sv: Assistansförsäkring

Det finns en gräns i Folksams assistansförsäkring och det är att fordonet inte får väga mer än 60 ton men det klarar ju de flesta husbilar.

60 ton!!! Skulle vilja se en husbil som överstiger den gränsen :)
Jag som tycker vår är tung med sina "fjuttiga" 20,8 ton. :)
 
Toppen