• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Anslutning givare bränsletank

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Finns det någon "därute" som kan hjälpa mej innan jag går upp i atomer.
Bränslemätaren har fått för sig att leva ett eget liv. Ibland vid full tanka så visar den tomt & lampan lyser & ibland ställer sig visaren lite var stans på skalan. Tanken är att ta detta metodiskt med start av kontroll av givaren. Jag har kopplat isär el-ledningens kontakt som är fuktskyddad/tät & ser bra ut. Vidare till tankanslutningarna (sugledning & retur) & nu börjar det j...as. Jag får inte isär dom. Är det någon som vet?100_3748.JPG 100_3749.JPG
 
F

F.d. 940

Guest
Har du tryckt in knapparna som sitter på sidorna på snabbkopplingarna.
Arne
 

casa diva

HBK Medlem
Inlägg
111
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
5165
Medlemskap
2024
Hej Bennsan!
Hade samma fel på min Concorde med Iveco som bas. Fick rådet av verkstaden i Göteborg att först pröva med att göra en 'Norsk reset' dvs koppla från batteriet (startbatteriet) och kortsluta plus- och minusledningarna en stund för att få en ordentlig urladdning av alla system dvs alla kondensatorer och dylikt som kan hålla kvar laddningar. Detta hjälpte direkt. Obs att du måste vara försiktig vid en sådan kortslutning så att du inte kortsluter bodelsbatteriet samtidigt. Det finns antagligen en säkring som kan tas bort och/eller ett skiljerelä som måste kopplas bort. Jag kortslöt dessutom med en säkrad kabel för att inte ställa till det om jag inte hade hittat alla förbindelser mellan systemen. Lycka till Claes
 

sandstroem

HBK Medlem
Inlägg
336
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12388
Medlemskap
2024
Knapparna på snabbkopplingarna skall tryckas in sedan kan du lirka av dem.
Jag bytte nyss givaren på bår fiat och det ser ganska likt ut, är oftast Bosch som levererar pumpen.20180124_191648.jpg
 

sandstroem

HBK Medlem
Inlägg
336
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12388
Medlemskap
2024
P.s. glömde säga att givarbytet inte löste mitt problem.
Vår mätare uppför sig ungefär som du beskriver att din gör.
 

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Tackar för tipsen. Jag börjar med det enklaste, en "norsk reset" & om inte detta hjälper ska jag kolla givaren.
 
Toppen