alphatronicsWiFi-modul WFM 1

Tråd startad i 'Internet o Dator' av Livibil, 13 Juni 2018.

1. Livibil

Livibil HBK Medlem

Kommun:
    Oskarshamn
    Medlemskap:
    2021
    HBK-Nr:
    11764
    När jag köpte min Hymer medföljde en Alphatronics TV och en alphatronicsWiFi-Modul WFM 1. Vi har försökt få igång överföring av TV från IPad till TVn utan att lyckas. Är det någon här som pedagogiskt kan förklara hur jag ska göra. Behövs det t ex en router?

2. Knut

Knut HBK Medlem Admin medlem

Kommun:
    Australien
    Medlemskap:
    2022
    HBK-Nr:
    994
    Det er en Miracast - DLNA sak, kan være problematisk å sette opp. Har selv samme problem med en tilsvarende som jeg har. Har klart å komunisere litt med den, men ikke stabilt. Det finnes fra alphatronic en bruker manual på tysk og engelsk, på engelsk fra side 22 finnes DLNA oppsettet som du trenger for IOS. Enheten deler selv ut et nett som du må benytte for oppsett, og om dubenytter 4G for internet så skulle det være enkelt.

3. Livibil

Livibil HBK Medlem

Kommun:
    Oskarshamn
    Medlemskap:
    2021
    HBK-Nr:
    11764
    Jag har intstruktionen och vid ett nytt försök igår kom vi så långt som att ipaden hittade Alphatronicens nät. På TVn står då att jag ska ange lösenord 12345678 men när jag gör det i ipaden är det fel lösenord. Inget annat lösenord finns angivet på enheten eller förpackningen. Kommer därför inte vidare.

4. Knut

Knut HBK Medlem Admin medlem

Kommun:
    Australien
    Medlemskap:
    2022
    HBK-Nr:
    994

Husbilsklubben.se använder egna och tredjeparts cookies för att förbättra din användarupplevelse.