• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

ACSI

elegance

FD HBK Medlem
Inlägg
808
Kommun
Bräcke
HBK-Nr
14404
Medlemskap
2023
Sv: ACSI

Köpte kortet på en camping i Spanien ,de flesta som var anslutna sålde detta över disk. Men många andra campingar som ej var anslutna hade samma pris så vårat kort blev inte utslitet precis så nu när vi drar söderut igen struntar vi i kortet :)
 

Leifw

FD HBK Medlem
Inlägg
2.516
Kommun
Finland
HBK-Nr
2215
Medlemskap
2021
Sv: ACSI

Jag har haft ASCI och använt appen under 2017. Nu har dock appen slutar att fungera. Fick de nya böckerna och kortet igår med posten. Hoppas verkligen jag får igång appen igen i januari men märkligt att den försvinner för ett år innan nästa tar vid. Tur man inte är på resa just nu!

Appen fungerar väl men man beställer länderna Skillt tex Spanien, Portugal kostar 1.99 € för 1 år framåt den meddelar om nånting håller på att gå ut.

Så har jag på min.

Leif
 

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Sv: ACSI

Hej. Vet du någon adress i Spanien? Vi kör ner i Januari och hinner inte få hem den itid om vi beställer på nätet. Mvh Avo

Kollade på vår CC-app, den första campingen som är ansluten till CC-systemet är:

Camping l'Albera
C/ Ventador s/n
17750 Capmany
Spanien
GPS: N 42°22'22" E 2°54'47"

Förutsatt att du kommer in till Spanien via A9 Frankrike, AP7 Spanien

TommyD, som kan berätta att det just nu är sol och 18 plusgrader i skuggan här i Altea.
 

Mats&Agneta

HBK Medlem
Inlägg
94
Kommun
Nacka
HBK-Nr
6360
Medlemskap
2024
Sv: ACSI

Hej!
Niesmann caravanning i Polch, som ligger utefter motorvägen A48 på väg mot
Luxemburg, har också ACSI böckerna till försäljning.
Där finns också en gratis stellplats i anslutning till Niesmann fabriken.
Hälsningar Mats
.
 

Livibil

HBK Medlem
Inlägg
2.605
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
11764
Medlemskap
2025
Sv: ACSI

Appen ingår inte i priset för böckerna/kortet utan köps separat. Det är bara att ladda ner ny med hjälp av koden på kortet och sedan betala i appshoppen. (Om man inte prenumererar på båda)

Jag har ett kombi-abonnemang som ska ge både kort, böcker och app. Har funkat så under 2017.
 

Livibil

HBK Medlem
Inlägg
2.605
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
11764
Medlemskap
2025
Sv: ACSI

Appen fungerar väl men man beställer länderna Skillt tex Spanien, Portugal kostar 1.99 € för 1 år framåt den meddelar om nånting håller på att gå ut.

Så har jag på min.

Leif

När man har ett kombiabonnemang med kort/böcker/app ingick tidigare kartorna annars är ju appen meningslös.
 

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
9.820
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049
Sv: ACSI

Jag har ett kombiabbonemang och när böckerna kom så flyttades datumen i appen fram till 31/12-2018 så inget avbrott.
Har ni köpt "lösa" abbonemang utan "subscription" kanske när det blev stopp i appen?
 

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Sv: ACSI

Jag har ett kombiabbonemang och när böckerna kom så flyttades datumen i appen fram till 31/12-2018 så inget avbrott.
Har ni köpt "lösa" abbonemang utan "subscription" kanske när det blev stopp i appen?

....... tack då förstår jag varför jag inte hade några problem när jag skulle svara tidigare på tråden idag och tankade ner programvaran i en ny iPad som jag just köpt.

Förväntade mig problem, pga av tidigare inlägg i tråden, men det var absolut inga problem.

Vi har, precis som Håkan också kombiabbonemanget.

TommyD
 

Hasse o Yvette

HBK Medlem
Inlägg
232
Kommun
Gävle
HBK-Nr
22903
Medlemskap
2026
Jag har nyss köpt ett kombiabonemang och 2 böcker har jag fått, men inget medlemskort eller dylikt. Får man inget "plastmedlemskort" som man kan visa upp?
 

Livibil

HBK Medlem
Inlägg
2.605
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
11764
Medlemskap
2025
Sv: ACSI

Jag har ett kombiabbonemang och när böckerna kom så flyttades datumen i appen fram till 31/12-2018 så inget avbrott.
Har ni köpt "lösa" abbonemang utan "subscription" kanske när det blev stopp i appen?
Jag har också ett abbonemang och har fått böckerna men ungefär samtidigt slutade appen att fungera och ville att jag skulle köpa till kartor där. Har inte lust att betala dubbelt
 
Senast ändrad:

Livibil

HBK Medlem
Inlägg
2.605
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
11764
Medlemskap
2025
Nu efter den senaste uppdateringen av appen fungerar den igen. Jag fick visserligen ladda ner alla kartorna igen men i övrigt helt ok. Förstår fortfarande inte varför jag blev utslängd under ca en månads tid. Tur vi inte var på resande fot med husbilen då!
 
Toppen