• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Bubblor i lacken på Adria Alkov

F

F.d. 55989

Guest
Chassiefabrikat: Ospecificerat
Chassiemodell: Ducato
Chassietyp: Ospecificerat
Motortyp: 150hk
Årsmodell Chassie: Ospecificerad
Husbilsfabrikat: Adria
Husbilsmodell: Matrix 670
Husbilstyp: Halvintegrerad
Årsmodell Husbil: Ospecificerad
Ämnesområde: Karosseri/Chassi
När jag efter en 2 veckors tripp tvättade av husbilen hittade jag fullt med bubblor under lacken på överdelen på alkoven.
Det är en Adria Matrix 670 SLT 50Y.
Det är mjuka bubblor som går att trycka på, inget vatten verkar komma ut.
Bilen är 1.5år gammal så borde gå under garanti.
Det är på ovansidan, ingenting framtill eller på sidan.
Någon som hört nåt om detta tidigare?

Inte roligt att behöva reparera en så pass ny bil då jag är pedant.
 
F

F.d. 55989

Guest
jteysyamhmbed
 

Ebbasmatte

HBK Medlem
Inlägg
8
Kommun
Tranemo
HBK-Nr
7200
Medlemskap
2024
Låter tyvärr, och ser ut, som fuktskador. Det är nog bara att kontakta försäljaren så snart som möjligt.
Vi hade liknande bubblor längst ner på ena sidan för ett år sedan och de fick byta en bjälke. Fukten hade kommit in via en list på utsidan som inte slöt helt tätt.
 
F

F.d. 29925

Guest
Nog bäst att ta tillbaka bilen till säljaren. Ett seriöst företag kommer absolut att åtgärda felet och förhoppningsvis den bakomliggande orsaken.
 
F

F.d. 55989

Guest
decker skrev:
Nog bäst att ta tillbaka bilen till säljaren. Ett seriöst företag kommer absolut att åtgärda felet och förhoppningsvis den bakomliggande orsaken.

Ska ringa bodelsservicen imorgon.
Ja bilen är ju inte ens 1.5år gammal så garanti är det ju.
 
F

F.d. 55989

Guest
Ebbasmatte skrev:
Låter tyvärr, och ser ut, som fuktskador. Det är nog bara att kontakta försäljaren så snart som möjligt.
Vi hade liknande bubblor längst ner på ena sidan för ett år sedan och de fick byta en bjälke. Fukten hade kommit in via en list på utsidan som inte slöt helt tätt.

Efter en del läsande så tror jag mera på att det är nåt med glasfibern.
Tydligen kan det uppstå gasblåsor på glasfiber
 
F

F.d. 53012

Guest
pkeos5dmk2 skrev:
Efter en del läsande så tror jag mera på att det är nåt med glasfibern.
Anmäl felet direkt så fler slipper produktionsfelet, konstigt att dom inte har kvalitetskontroll, recall borde utgå men det är inte så vanligt i branchen för bodelen. Lycka till. PS stå på dig när du kommer till säljare och låt han förstå att det är hans problem nu. (fabrikens)
 
F

F.d. 29925

Guest
Kvalitetskontroll är ju ingen garanti för att det ej uppstår fel på en produkt efter en viss tid. Misstänker att så ligger det till i det här fallet. Men håller med om att det är angeläget att tillverkaren blir uppmärksammat på skadan.
 
Toppen