• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

"Microsoft" ringt upp....

F

F.d. 4220

Guest
Sv: "Microsoft" ringt upp....

Det är en hel industri där, verkar det som. Från flera nummer.
De har till och med lärt sig att folk numera VET att Microsoft aldrig ringer upp.

En sade just exakt det; Nej Microsoft ringer aldrig upp. Vi är partner med dem.

Jag har även fått samtal från Security advisor partner (eller något liknande).

Tyvärr ringer de alltid när jag är upptagen med annat, annars hade jag lekt med dem ett tag (jag spelar in alla samtal till mobilen).
Så jag brukar säga till dem att jag beklagar men jag har inte tid att bli blåst just nu... (En del blir förnärmade när man säger att de försöker blåsa mig)

//Stefan
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: "Microsoft" ringt upp....

Jag svarade att jag inte längre använder dator med Windows men han framhärdade och var säker på sin sak!
Vid tre tillfällen har han använt tre olika telefonnummer så det är ingen större idé att blockera numret längre.
 

Wizard

HBK Medlem
Inlägg
4.950
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2024
Sv: "Microsoft" ringt upp....

He, he. Sist de ringde ställde jag så många dumma frågor så hon som ringde var tvungen att hämta sin "manager". Honom uppehöll jag ett bra tag innan jag bad honom f..k off.
Det uppehöll dom en bra stund så kanske någon annan slapp bli lurad.
Hoppas de fick en saftig telefonräkning också.
:cool::D
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: "Microsoft" ringt upp....

Siste gangen jeg ble oppringt svarte jeg at jeg selv jobbet i Microsoft sin anti fraud squad og ville ha alle*personalia på vedkommende*som ringte for verifisering av at det ikke var en fraud call. Merkelig det sa bare klikk i luren :D
 

Avarage

FD HBK Medlem
Inlägg
1.488
Kommun
Mölndal
HBK-Nr
9269
Medlemskap
2021
Sv: "Microsoft" ringt upp....

Har också blivit uppringd vid ett par tillfällen (2 ganger under samma vecka men sedan ville de inte prata mer med mig :-D).

Gör precis som ni andra redogjort för, uppehåller dem. Ber om vilket IP-nr de loggat (får aldrig svar, konstigt). Sager att datorn är på reparation eller inte varit påslagen senaste 2 veckorna osv.

Sista samtalet slutade med att jag med mycket stor tydlighet (omöjligt att missuppfatta) att jag förklarade att de ringer ALDRIG upp mig igen. Vill jag dem något ringer jag!

Killen försökte, jag avbröt. "Vad var det du inte förstod, NI ringer ALDRIG igen, uppfattat!" Därefter har det varit tyst = skönt.

Kändes nästan som man var tillbaks I gröna kläder och gav order ett litet tag. :wink:
 

olsborgs

HBK Medlem
Inlägg
402
Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
10242
Medlemskap
2024
Sv: "Microsoft" ringt upp....

När "hjälpen" från Microsoft ringer och har pratat av sig,
då upplyser jag denne att jag har en Mac.

Det säger bara "klick" i telefonen.

Jag sparar kontakten och blockerar denna.

God Jul och Gott nytt År.
 
F

F.d. 54123

Guest
Sv: "Microsoft" ringt upp....

Enklaste sättet att slippa ödsla energi på telefonförsäljare, s.k. support mm är att aldrig svara när okända/anonyma/dolda nummer ringer. Är det nåt viktigt får vederbörande lämna ett meddelande och ev önskemål om att ringa upp.
 

Eva o Sven-Uno

HBK Medlem
Inlägg
585
Kommun
Hagfors
HBK-Nr
67
Medlemskap
2024
Sv: "Microsoft" ringt upp....

Brukar säga "oh are you also working for microsoft". På något vis blir det bara ett klick i andra ändan av tråden.
 

lejoh

FD HBK Medlem
Inlägg
346
Kommun
Motala
HBK-Nr
5423
Medlemskap
2022
Sv: "Microsoft" ringt upp....

Jag har klarat mig från försäljare.

Men såg att någon aldrig svarar på skyddade nummer.
Svenska större myndigheter och samhällsfunktioner som ringer till privatpersoner kan också redovisas som "skyddade" nummer. Detta om de ringer ut genom en större växel.

Inte roligt att missa viktig information om exempelvis anhöriga som råkat ut för något.

/Leif
 

Håkan J

HBK Medlem
Inlägg
4.270
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2024
Sv: "Microsoft" ringt upp....

Har man Volvo OnCal så ringer dom upp från assistans med dolt nummer. Synd att missa om något hänt med bilen.
Fast dom pratar även in ett meddelande som en extra åtgärd.
 
Toppen