• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Ut med TV:n

F

F.d. 29954

Guest
Sv: Ut med TV:n

Inför det hotet så är det nog bäst att montera in en TV i bilen omgående. Vad tror ni om en Grundig 22 VLE 5520 BN? ;)

Grundig är nog en bra TV. Tyskarna förstår tekniken bättre än människor. Annars, det var ju ingen hot som du tolkade det. Människor är väldigt lika världen över, således tänker de också ungefär likadant om allting. Kulturen skiljer dock något. Tv:n sprider en mycket märklig mix av kultur och man skall vara en mycket speciell människa om man inte påverkas av det. Fast det här är något som få talar om, medians påverkan på oss alla. Förmodligen överkurs. Ni vet, tippa och pippa, Bingolotto och nubben tar ju all tid....
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Ut med TV:n

Inför det hotet så är det nog bäst att montera in en TV i bilen omgående. Vad tror ni om en Grundig 22 VLE 5520 BN? ;)

Jag hade en Grundig i husbilen tills den medföljande upphängningsanordningen i plast gick sönder. Att hitta en ny var omöjligt. Modellbytena går fort och den delen gick inte att få tag på trots att jag kontaktade Grundig både i Sverige och Tyskland.

Så, kolla om det går att applicera ett bra fäste för TV-n! Själva TV-n har bra kvalitet.

Jappe
 

marunga

FD HBK Medlem
Inlägg
918
Kommun
Tranemo
HBK-Nr
14029
Medlemskap
2022
Sv: Ut med TV:n

1956 släpade mina föräldrar hem en musikmöbel från Grundig. Den var stor som en skänk, hade bandspelare, grammofon, 10 högtalare och kostade 2600 kr. Det gjorde att jag steg på den sociala statusnivån hos mina kompisar för Elvis o Jerry Lee lät otroligt häftiga.Uteffekten var beskedliga 10W men det räckte för att förhållandet till grannarna skulle bli spänt..


/M
 

Curt & Anna-Lena

FD HBK Medlem
Inlägg
440
Kommun
Myresjö
HBK-Nr
669
Medlemskap
2022
Sv: Ut med TV:n

Det första vi slängde ut när vi köpt husbilen var tv-släden och det skåpet är användbart till dator, ladda telefoner, informationsbroschyrer och mycket annat. har satt in två hyllor för att dela upp skåpet. För övrigt har vi inte haft någon tv hemma heller sen det blev digitalt, radion ger oss alla eländiga nyheter ändå.
 
Toppen