• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Obs ! Obs ! Västra Hamnen i Trelleborg

vinberget

HBK Medlem
Inlägg
39
Kommun
Falkenberg
HBK-Nr
5426
Medlemskap
2024
Fusk på Ställplatsen i Västra Hamnen i Trelleborg ! där springer en massa ungar med utländsk härkomst och tar betalt utan att ha Tillstånd från någon och om man vill ha kvitto så har de stulit den från BASKET klubbens husvagn ! ( Det gick även en kvinna från samma ställe som ungarna och tog upp betalning )Skrämmande ! det är anmält till polisen och förhoppningsvis kan de åtgärda ,då Basket klubben har förlorat över 30,000 i år . Folk från klubben kommer mellan 18,00- 21,00 och tar betalt , men har tyvärr missat många . hälsar vi 4 som va där och blev lurade den fredag20150911 :confused:
 
Senast ändrad:
S

Sören-6830

Guest
Sv: Obs ! Obs !

Körde in där i eftermiddag för att se vad det var för husvagnar som stod där, samtliga var utlandsregistrerade, undrar vad de sysslar med, samma vagnar har stått där rätt lång tid nu.
Väldigt tråkigt om de tar betalt av t ex alla ovetande svenska och utländska husbilar som kommer dit, bra att det är anmält till polisen.
 
F

F.d. 29979

Guest
Sv: Obs ! Obs ! Västra Hamnen i Trelleborg

Det engelska och irländska så kallad asfaltläggare. Dom har varit där hela sommaren.
 

Wberger

HBK Medlem
Inlägg
3.236
Kommun
Lund
HBK-Nr
2577
Medlemskap
2024
Sv: Obs ! Obs ! Västra Hamnen i Trelleborg

Kan man inte lura folk på det ena sättet får man lura dem på det andra sätt.
 

tore&anette

HBK Medlem
Inlägg
13
Kommun
Borlänge
HBK-Nr
15949
Medlemskap
2024
Sv: Obs ! Obs ! Västra Hamnen i Trelleborg

Vi var också på ställplatsen och möttes av en massa barn som krävde pengar innan vi ens hade parkerat. Vi vägrade betala om vi inte fick kvitto. Pappan till barnen frågade om vi trodde att han lurade oss, jag svarade att man aldrig kan veta. Vi fick till slut en kopia av ett kvitto som inte var daterat. De var så otrevliga så jag skrev till kommunen som arrenderar ut platsen till Basketklubben. Jag fick svar från basketklubben att de hade haft inbrott i sin vagn där det hade stulits kvitton. Han sa vidare att ärendet var polisanmält och han ville gärna att vi också skulle polisanmäla. Basketklubben hade förlorat över 30.000:-

Medlem 15949
 
D

Daniel.B

Guest
Sv: Obs ! Obs ! Västra Hamnen i Trelleborg

Det var samma sak på midsommarafton. Tyckte det var lite konstigt när min fru berättade vilka som hade kommit och tagit betalt. Kvitto hade hon fått
 

Gubben

FD HBK Medlem
Inlägg
63
Kommun
Värmdö
HBK-Nr
14765
Medlemskap
2023
Sv: Obs ! Obs ! Västra Hamnen i Trelleborg

Ja denna övernattnings plats är inget att rekommendera , man kan ju undra vilket första intryck av Sverige dom utländska besökarna får. Svängde in där för att ta en nattvila innan färjan skulle gå dagen efter, det första man får se när man kommer in på platsen 8/10 husvagnar å dragbilar sopor å skräp, en yngling urinerar på grusplan ngr. meter från den sk. toaletten, en husvagnsdörr öppnas ngr. barn springer ut med en övertänd hushållspappersrulle slänger den under deras egen husvagn som tur är. Vi åkte iväg innan vi blev lurade. ( Förr om åren så var det bilburna ungdomar som terroriserade övernattarna )
 

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Sv: Obs ! Obs ! Västra Hamnen i Trelleborg

Man ska vägra att betala & om dom blir ovettiga så ber man att DOM skall ringa polisen vilket dom definitivt inte gör. Ringer dom inte så kan man ringa själv & anmäla. Förresten, vem vill övernatta i närheten av sådant pack? Man vet ju inte vad dom tar sig för frampå småtimmarna.

Bennie
 
F

F.d. 52994

Guest
Sv: Obs ! Obs ! Västra Hamnen i Trelleborg

Tack för inläggen, jag skall nämligen med färjan till veckan och nu är det nog säkrast att hitta någon annanstans att parkera över natten
 
S

Sören-6830

Guest
Sv: Obs ! Obs ! Västra Hamnen i Trelleborg

Om du, när du kommer från Malmö, tar till höger mot Kämpinge ca 1 km före ställplatsen vid Trelleborg kommer du efter ca 1 km strax efter att du passerat Trelleborgs Golfklubb till två rätt stora parkeringsplatser alldeles intill havet (där finns också en bra badplats). Där står det ofta husbilar, ingen service, ingen avgift.
 

Göran Hellman

HBK Medlem
Inlägg
1.117
Kommun
Falköping
HBK-Nr
4774
Medlemskap
2025
Sv: Obs ! Obs ! Västra Hamnen i Trelleborg

Fungerar tömningen av kemtoan utan att man blir antastad?? Passerar mitt på dagen för att ta färjan vid 15.00 till Rostock, och det kan vara bra att tömt innan. Hälsningar Göran Hellman
 
S

Sören-6830

Guest
Sv: Obs ! Obs ! Västra Hamnen i Trelleborg

Jag brukar köra in där då och då eftersom jag bor i närheten och på dagarna verkar det vara lugnt, jag skulle inte vara orolig för att uträtta ditt ärende där.
 
F

F.d. 29979

Guest
Sv: Obs ! Obs ! Västra Hamnen i Trelleborg

Åk ner till Gislövs hamn. Där finns en stor grusplan på den västra sidan.
Stå där över natten.
 

Tommy Nyman

HBK Medlem
Inlägg
493
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
11339
Medlemskap
2025
Sv: Obs ! Obs ! Västra Hamnen i Trelleborg

Läser att det blir en 24 timmars parkering igen fr.o.m. 1/10, det blir ju perfekt om man ska med färjan och bara ska stå över natten :)

/Tommy
 
F

F.d. 29979

Guest
Sv: Obs ! Obs ! Västra Hamnen i Trelleborg

Ska du ta en dagstur kan du parkera i centrum.
Parkeringen i mitten till exempel.
Färjeterminalen ligger till vänster om parkeringen.
 

Bilagor

  • IMG_0565.PNG
    IMG_0565.PNG
    5,7 MB · Visningar: 29
F

F.d. 29979

Guest
Sv: Obs ! Obs ! Västra Hamnen i Trelleborg

Innan fanns det speciell husbilsparkering där markeringen för bensinstation finns, men jag vet inte om den finns kvar idag.
 

lagerbrax

HBK Medlem
Inlägg
39
Kommun
Finspång
HBK-Nr
6595
Medlemskap
2025
Sv: Obs ! Obs ! Västra Hamnen i Trelleborg

.........................där springer en massa ungar med utländsk härkomst och tar betalt utan att ha Tillstånd från någon och om man vill ha kvitto så har de stulit den från BASKET klubbens husvagn ......................
Snart slipper vi dom de ska ju inte va med i EU då kan dom inte jobba här va skönt.:D
 
Toppen