• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Nytt signalhorn?

S

Sören-6830

Guest
Är det någon som bytt ut Fiats pipiga, ynkliga signalhorn och har ett bra tips på något bättre?
 

Zero

FD HBK Medlem
Inlägg
1.379
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
3061
Medlemskap
2022
Sv: Nytt signalhorn?

Jag tyckte också att Fiats originalhorn lät ynkligt så jag bytte till ett horn med kraftigt manligt ljud, som verkstadskillen uttryckte det. Fanfarhorn 12volt 400hz kostade 385:- hos Autoexperten.
//Åke
 
F

F.d. 20124

Guest
Sv: Nytt signalhorn?

Satte in et kompressorhorn fra Biltema i tilegg til Fiat fjerten. Men jeg koblet kompressorhornet på egen bryter så jeg kan bruke det når det virkelig er nødvendig å bli hørt. :D:D:D
 

Jokin

HBK Medlem
Inlägg
1.166
Kommun
Borlänge
HBK-Nr
6254
Medlemskap
2024
Sv: Nytt signalhorn?

Detta är smart. Jag funderade också ett tag att montera ett RIKTIGT signalhorn i Fiaten, men kom på att jag då och då kommer åt sig signalhornet när jag ställer upp husbilen på campingar och ställplatser.

Johan K.
 
F

F.d. 53399

Guest
Sv: Nytt signalhorn?

Hej. Det händer mej också nästan jämt. Just när man håller på med lite finlir. då blir det lite tut, Dom tror väl att jag anmäler min ankomst:)
 
Toppen