• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Spanien nästa

janne66

FD HBK Medlem
Inlägg
80
Kommun
Heby
HBK-Nr
12619
Medlemskap
2021
Om några veckor åker vi iväg på vår första vinter utomlands närmare bestämt Spanien.
Vi börjar med stopp i Stockholm sen bär det av till Söderköping, Åstorp nästa stopp och lite handel på Ikea! Sen står dörren öppen för att ha en fin vinter i Benidorm!

Ha det riktigt trevligt i vinter med mycket snö, och kallt som attan!

Allt detta hoppas vi slippa men man vet aldrig!

Janne O Gullan.
 
B

Bernt Persson

Guest
Sv: Spanien nästa

Vi starta vår resa till Benidorm fredagen 30/10
 

janne66

FD HBK Medlem
Inlägg
80
Kommun
Heby
HBK-Nr
12619
Medlemskap
2021
Sv: Spanien nästa

Öresundsbron
Rödby-Puttgarden
Köln
Luxemburg
Metz
Nancy
Dijon
Lyon
Montelimar
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Spanien nästa

Mellan Köln och Luxemburg ligger Moseldalen! Kolla lite på den! Ta' de' lite lugnt på vägen! Målet försvinner inte!

Jappe
 
Senast ändrad:
B

Bernt Persson

Guest
Sv: Spanien nästa

Vi åker genom Tyskland ner mot Mulhause sedan raka vägen ner till Benidorm
 

Hymer

HBK Medlem
Inlägg
810
Kommun
Lessebo
HBK-Nr
43
Medlemskap
2024
Sv: Spanien nästa

Hej på er! Hoppas att ni får en fin vistelse söderöver även om vi för egen del inte har någon längtan till en vintervistelse där.

Jodå, vi ska ha det riktigt trevligt i vinter med mycket snö och kallt som attan! Av den enkla anledningen att vi älskar just den typen av vinter med möjlighet till skidåkning, vinterfiske och underbara uteaktiviteter. Det finns ju kläder! Som avkoppling unnar vi oss sedan ett par veckor på Kanarieöarna i januari innan det blir en skidvecka i Italien i februari och en dito i Idre under påskhelgen - innan våren står för dörren och husbilen åter får möta solens värmande strålar. Visst är det skönt att bo på en plats med olika årstider?

Och vilken tur att vi är så olika och har så olika preferenser för att njuta av livet.

Med vänlig hälsning
Staffan & Ulla-Britt
 

janne66

FD HBK Medlem
Inlägg
80
Kommun
Heby
HBK-Nr
12619
Medlemskap
2021
Sv: Spanien nästa

Hej.
Klart att vi gillar vår vinter sommar och höst, men eftersom vi är reumatiker båda så blir det bra för oss med lite uppmjukade leder och behöver inte äta så mycket smärtstillande mediciner!

Vi är skogsmullar har varit ute i skogen idag och plockat trattkantareller, och hela sommaren gör vi likaså vad gäller gul kantarell och soppar!

Så det var inget illa ment även om du ni tolkade det så!!!
Ha det så trevligt på era resor till värmen och snön!!
Janne.
 

Hymer

HBK Medlem
Inlägg
810
Kommun
Lessebo
HBK-Nr
43
Medlemskap
2024
Sv: Spanien nästa

Janne 66

Se för Guds skull inte vårt inlägg som någon form av kritik mot att ni far till sydligare nejder med bilen på på vintern. Tvärt om ville vi bara skoja till det lite (även om det tyvärr inte gick fram), och som vi också avslutningsvis skriver:

Vilken tur att vi är så olika och har så olika preferenser för att njuta av livet.

Själva försöker vi också alltid leva efter följande kloka ord: Gör det du tycker om och tyck om det du gör.

Ha det bra och njut av livet!
Staffan & Ulla-Britt
 

janne66

FD HBK Medlem
Inlägg
80
Kommun
Heby
HBK-Nr
12619
Medlemskap
2021
Sv: Spanien nästa

Tack för dom orden!
Jag kände nog att jag var för grov i mina ord och skulle inte formulerat mig på det viset jag gjorde!
Vi går nu in på sista veckan i Sverige och det pirrar verkligen i magen!
NO Hard feel in!
Janne.
 

janne66

FD HBK Medlem
Inlägg
80
Kommun
Heby
HBK-Nr
12619
Medlemskap
2021
Sv: Spanien nästa

Då får vi säga välkommen hem nu när vi ger oss av!
Då har ni haft det underbart hur lång tid?
Janne.
 

janne66

FD HBK Medlem
Inlägg
80
Kommun
Heby
HBK-Nr
12619
Medlemskap
2021
Sv: Spanien nästa

Hej.
Är nu påväg!
Undrar vad det är för format i gpsen man använder? Har ett problem med att där blir ett tecken för mycket och detta kan man inte ta bort!.
Tacksam för svar!
Det är en ganska ny gps från Gardin!
 
Toppen