• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Hemsidesmysterier!

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Jag fick ihop en hemsida på one.com för något år sedan och den har legat för fäfot sedan dess men ändå kostat pengar. Nu kunde jag äntligen få lite användning för den på grund av Lilla Moselboka som nu ska tryckas.

Men, hur i harrans namn uppdaterar man hemsidan. Jag har one.coms komiska guider som jag betraktar som totalt obegripliga, en blandning av amerikanska uttryck, undermålig svenska och mystiska symboler.

Jag har en mailadress där som jag vill behålla så jag är nog fast hos one.com.

Vad göra?

Jappe :confused:

PS. Till råga på eländet så leddes jag in på något som heter WordPress och där fick jag en webbplats. Vad är en webbplats? Det här blir bara obegripligare och obegripligare.

PS2. Det måste finnas vettigare alternativ än one.com. Förslag?
 
Senast ändrad:

SirMcLain

HBK Medlem
Inlägg
6.732
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026
Sv: Hemsidesmysterier!

Om du redan har en sida där så kan jag fixa till den. Kostar dock ett par flaskor "Mosel"...
 

Dahl

HBK Medlem
Inlägg
348
Kommun
Forsheda
HBK-Nr
16825
Medlemskap
2025
Sv: Hemsidesmysterier!

Vid one.COM kan du få Wordpress installerat (de har det som et tillval inställningar) det är simpel att använda. Kanske du kan få någon att installera det för dig. Mina hemsidor använder jag wordpress. Det går att redigera från en surfplatta.
 
Senast ändrad:
F

F.d. 50097

Guest
Sv: Hemsidesmysterier!

One.com är ju ett webhotell (ett av de billigare). Det innebär att man genom dem hyr en sida i cyberrymden. De har själva några enkla mallar, men då blir det lite simpelt. Om man vill ha något snyggare kan man antingen koda själv (krävs ju att man kan en hel del) eller ladda ner ett gratisprogram som t.ex. Wordpress från wordpress.org. Så har jag gjort på vår sida:
Freedomtravel
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Hemsidesmysterier!

Jag har ett himla bra program som heter Adobe InDesign. Någon som vet om man kan använda det på något vis för att få till en hemsida på nätet?

Jappe
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Hemsidesmysterier!

Kollade just. Full med obegripliga symboler och egendomligheter. Men den går nog att använda om man har obegränsat med tid men jag är ju 75...

Jappe
 
S

StorDansk

Guest
Sv: Hemsidesmysterier!

Jag har ett himla bra program som heter Adobe InDesign. Någon som vet om man kan använda det på något vis för att få till en hemsida på nätet?

Jappe

Knappast troligt Jappe, InDesign är ett sidlayoutprogram, det är suveränt
att göra tidningar och kataloger i, men letar du djupt i alla menyer kan du säkert
hitta en funktion som sedan kan spara en färdiglayoutad sida som HTML, det finns i de
flesta program av den här sorten, även i Word, men inget att rekommendera, kolla om
du fixar Wordpress, mycket kraftfullt, men det går att plocka de bitar man behöver!
 
F

F.d. 50097

Guest
Sv: Hemsidesmysterier!

Så fort man laddat ner Wordpress är det väldigt användarvänligt och enkelt att förstå. Rekommenderas verkligen!
 
Toppen