• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Polisaktivitet mot asfaltcampare

Gunillas Kenth

HBK in Memoriam
Inlägg
13.489
Kommun
Hässleholm
Sv: Polisaktivitet mot asfaltcampare

Jag tror inte det har någon effekt. Problemet är bara flyttat till en annan plats i Uppsala. Myndigheterna får börja om från noll. Det polisen KAN göra med omedelbar verkan är att köra iväg dem när de kör i terrängen. Men såfort de kopplat loss husvagnen har de bosatt sig och har för tillfället besittningsrätten till platsen.
 
S

Sören-6830

Guest
Sv: Polisaktivitet mot asfaltcampare

Nu på förmiddagen är ställplatsen i Trelleborg ockuperad av dessa "campare". De husbilister som brukar använda platsen för att vänta på färja hoppas jag kan hitta någon annan plats tills takläggarna behagat dra vidare.
 

Stengränd

HBK Medlem
Inlägg
2.337
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
11570
Medlemskap
2024
Sv: Polisaktivitet mot asfaltcampare

Jag tror inte det har någon effekt. Problemet är bara flyttat till en annan plats i Uppsala. Myndigheterna får börja om från noll. Det polisen KAN göra med omedelbar verkan är att köra iväg dem när de kör i terrängen. Men såfort de kopplat loss husvagnen har de bosatt sig och har för tillfället besittningsrätten till platsen.

Det är klart det har effekt att hela tiden störa deras möjlighet att ställa upp sina fordon och etablera sig.
Flytten från Kap området tidigare i går innebar att 22 personer fick gå in och röja upp allt skräp och SK.....T efter camparna, kostnaden kan var och en förstå blir omfattande, därav är enda botemedlet att personer på högre nivå måste inse vad man ställt till med, och rätta till eländet

Tidigare störningar av brottsliga handlingar har en klar effekt.
 
Senast ändrad:

lenmar

HBK Medlem
Inlägg
1.315
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
4769
Medlemskap
2024
Sv: Polisaktivitet mot asfaltcampare

Fick just ett samtal
I Norrköping på den plats vi ska ha vårt årsmöte finns det nu ett antal husvagnar. Norrköpings kommun har skrivit ett uppdrag till polisen om avhysning. Vi måste få plats med alla som kommer till vårt årsmöte.
Lennart
 
Senast ändrad:

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Sv: Polisaktivitet mot asfaltcampare

Nej, fy för den lede. Om klubben någonsin skall neka någon medlemsskap så är det väl dom. Om dom inte fixar att sköta sig i vanliga fall så lär dom inte bli bättre som medlemmar. Att ha sådant folk åkandes runt & bära sig åt med HBK's logga på bilen är väl ingen höjdare.:twitcy:

Bennie
 
F

F.d. 50097

Guest
Sv: Polisaktivitet mot asfaltcampare

Vem det än är, rik eller fattig osv, så bör man förstås inte campa hur som helst. Vi har blivit lite chockade, och irriterade, över hur rika västerlänningar "snålcampar" i sydeuropa (och Marocko) och tömmer sin skit här och där. Frågan blir, vad är skillnad på den ene asfalstcamparen och den andra? Vi gillar fricamping, men det måste ske ansvarsfullt och med respekt för både lokala regler och för naturen. Vi har skrivit ett inlägg om det här:

FREEDOMtravel − Ansvarslös fricamping förstör för alla
 
S

Staffan W

Guest
Sv: Polisaktivitet mot asfaltcampare

Förlåt dum fråga, men vad är asfaltcampare? Antar att det är någon speciell grupp som har och/eller orsakar problem.

Staffan (som ska försöka hitta någon oasfalterad plats att övernatta på i kväll.)
 
Y

Yjons

Guest
Sv: Polisaktivitet mot asfaltcampare

Staffan. Vi hade nyligen en artikel i corren om asfaltläggare som omskolat sig till taktvättare och lurar människor runt om i landet. Jag vill minnas att correns artikel handlade om ett par i Boxholm som fått betala en stor summa pengar för ingenting. De mest omskrivna är tydligen Irländare som turnerar runt i bilar och husvagnar i jakt på offer.
 
Toppen