• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Bäddmadrass

F

F.d. 50512

Guest
Hej där ute..vi har en knaus, med dubbelsäng, vi tycker att sängen är lite hård. någon som vet om man kan köpa till en extra bäddmadrass på något bra ställe.
 

brogu

HBK Medlem
Inlägg
1.336
Kommun
Mörbylånga
HBK-Nr
3911
Medlemskap
2024
Sv: Bäddmadrass

Tror Ikeas heter Tafjord. En "memorymadrass" som jag tycker är helt underbar.
Men den väger en del;)
 

Framking

HBK Medlem
Inlägg
54
Kommun
Umeå
HBK-Nr
9993
Medlemskap
2024
Sv: Bäddmadrass

Vi köpte vår formsydda här:

SVENSKA DYNOR AB. De hade redan mått till de flesta modellerna, enkelt och smidigt.

Självklart billigare med IKEA om man är lite sykunnig, men om man som jag är helt obildbar på området :confused:så kan detta vara ett alternativ.

/Ann-Sofie
 
F

F.d. 50512

Guest
Sv: Bäddmadrass

Problemet är bara det att sängen är ju inte helt fyrkantig, så då måste man skära och klippa och sy..
 
F

F.d. 50512

Guest
Sv: Bäddmadrass

Detta tipset tar jag..med tanke på att vi inte har någon nål:)
 
F

F.d. 50506

Guest
Sv: Bäddmadrass

Absolut billigast blir att köpa bäddmadrass på Jysk eller Ikea och lämna in den för att sys om så den passar sängen.

Beställa helt ny formsydd madrass av skräddaren/kappellmakaren blir betydligt dyrare.

Jag har prövat bägge alternativen....
 

Majzzan

HBK Medlem
Inlägg
1.138
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
6691
Medlemskap
2025
Sv: Bäddmadrass

Så avancerat är det inte!
En bra sax är vad som behövs:D
Sen är det ganska enkelt att vika och fästa det som eventuellt blev över.

Så gjorde jag med en Jysk-madrass. De har ofta rea och jag köpte för halva priset.

Det är busenkelt att öppna överdragets blixtlås och sen klippa/skära så det passar sängens modell. Sen stoppade jag bara in överskottet av överdraget på insidan. Blev hur bra som helst.
 
C

Christer och Margareta

Guest
Sv: Bäddmadrass

Vi har köpt våra madrasserpå skumplastboden i gislaved .Han skär till dom efter era önskemål.
 

noynoy

HBK Medlem
Inlägg
475
Kommun
Nacka
HBK-Nr
6739
Medlemskap
2024
Sv: Bäddmadrass

Hej,

vad är måtten på sängen ? Kan rekommendera IKEA vi köpte våran där.
vi har dubbelsäng längst bak med måtten 140x200 .

/Noy Noy
 

Bilgrun

HBK Medlem
Inlägg
87
Kommun
Piteå
HBK-Nr
3701
Medlemskap
2024
Sv: Bäddmadrass

Hej!
Köpte också bäddmadrass på IKEA, svårt att hitta 140 bredd på något annat ställe. Sen är det lätt att kapa hörnet och sy ihop tyget för hand. Detta förstås till en fransk bädd.
Gudrun
 
F

F.d. 50004

Guest
Sv: Bäddmadrass

Vi har köpt våra på Jysk bara att klippa till, dra upp dragkedjan och vika under tyget som blir över.

Hasse o Lena
 
Toppen