• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

smitare ej husbil relaterat

Håkan o Britt

HBK Medlem
Inlägg
1.527
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
3489
Medlemskap
2024
fy för smitare ,parkerade personbilen på frölandatorg i gbg längst bort från ingången ,på en extra bred parkering ,och blev ändå påkörd hö-sida bak ,och ingen har sett något, var borta ca 40min,
tur i oturen att det inte var husbilen, för det blir så krångligt att lämna in sitt andra hem , man blir
så förb.mvhHåkan
:(:(:(:(:(
 
F

F.d. 52920

Guest
Sv: smitare ej husbil relaterat

Så himla tråkigt då inte folk är rädda om andras ägodelar.
Jag brukar parkera långt bort för att slippa dörruppslag , men vid
ett flertal ggr har man ändå en bil bredvid trotts att det finns många
tomma platser :swoon:
 

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Inlägg
5.581
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Sv: smitare ej husbil relaterat

Hej, visst är det undreligt. Jag har haft flera "hobbybilar" som jag varit mer rädd om än de vanliga tråkiga som man "måste" ha för att klara det dagliga.
Det hjälper t.m. fa.. inte hur långt bort och ensamt man parkerar. Andra bilar verkar dras till bilen som de omtalade flugorna runt ko..... och den står alltid i mitten av en hel klase nytillkomna bilar när man kommer ut ur affären.

M.v.h. JANKRO.
 

Håkan o Britt

HBK Medlem
Inlägg
1.527
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
3489
Medlemskap
2024
Sv: smitare ej husbil relaterat

SANT JANKRO ,jag får ställa mig i mitten av två parkeringar hädanefter, det är så typiskt, när man köpte en nyare bil i våras, den gamla var det aldrig någon som ställde sig jämte, eller slog upp dörren i sidan,även när man oftast ställde sig längst bort ,,När jag hade min Fiat 1500 cab 1965, ny renoverad, och lackad, då var den som en magnet, fick dörrskador flera ggr ,då spelade det ingen roll om man var första bil på en ödslig parkering, så när man kom så var det alltid någon som stod bredvid ,,så nu gäller 4meters gränsen, det tog ca 1,5 timma att anmäla skadan till polisen och försäkringsbolaget självrisk ca 2200kr,på min lediga dag,,, mvhHåkan
 

Alve

FD HBK Medlem
Inlägg
2.723
Kommun
Ödeshög
HBK-Nr
338
Medlemskap
2023
Sv: smitare ej husbil relaterat

--------------------------------------------------------------------------------------
Hej, visst är det undreligt. Jag har haft flera "hobbybilar" som jag varit mer rädd om än de vanliga tråkiga som man "måste" ha för att klara det dagliga.
Det hjälper t.m. fa.. inte hur långt bort och ensamt man parkerar. Andra bilar verkar dras till bilen som de omtalade flugorna runt ko..... och den står alltid i mitten av en hel klase nytillkomna bilar när man kommer ut ur affären.

M.v.h. JANKRO.

Trodde vi var ensamma om det här. Nu pratar jag om husbilen. Parkerar på en jätteparkering vid en ICA.butik. Långt bort och ensamt. Tar man skugga va vår bil eller fa i he är det fråga om. Trots att det finns massor av parkeringsrutor överallt så måste man trycka in sig intill vår bil.

:confused:
 

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Inlägg
5.581
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Sv: smitare ej husbil relaterat

Trodde vi var ensamma om det här. Nu pratar jag om husbilen. Parkerar på en jätteparkering vid en ICA.butik. Långt bort och ensamt. Tar man skugga va vår bil eller fa i he är det fråga om. Trots att det finns massor av parkeringsrutor överallt så måste man trycka in sig intill vår bil.

:confused:
--------------------------------------------------------------------------------------------
Hejsan Alve, ja jag tror faktiskt att personbilsägare söker skugga av husbilar ibland, och därav väljer platsen bredvid i stället för att lämna en glipa.

Men när de ställer sig bredvid en hobbybil som bara når upp till midjan i höjd, så kan det inte vara skugga de söker :D.

M.v.h. JANKRO.
 
Senast ändrad:
F

F.d. 29925

Guest
Sv: smitare ej husbil relaterat

Nog inte det lättaste att få tillstånd för kameraövervakning på "allmän plats". I alla fall inte i Sverige.
 

kingolsson

HBK Medlem
Inlägg
56
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
6275
Medlemskap
2026
Sv: smitare ej husbil relaterat

Ja håller med fullständigt. Vi ställer oss långt bort från affären med våran bil. Så nog står det alltid en bredvid ändå har vi barnstolar i bilen. Jag känner bara vad jobbigt det blir. Dagen parkeringar är ju så breda. Ibland får man köra ut innan man kan lasta i ungarna. För att inte slå i dörren i grannen. Det händer både med husbilen och mondeon.
 
Toppen