• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Droppande dusch

Lennart Persson

HBK Medlem
Kommun
Örebro
HBK-Nr
6764
Medlemskap
2025
Hej
Duschen droppar även när kranen är avstängd. Om jag kopplar bort pumpen och öppnar handfatskran eller kökskranen så slutar kranen droppar. Är det en packning som inte tätar? Problemet uppstod efter vinterförvaring.
Tacksam för tips hur jag ska reparera.
Lennart Persson

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049
Sv: Droppande dusch

Det är nog en trolig frostskada på kranen.
Ta ett foto på kranen så är det lättare att se vad som kan göras.
Har du tryckvattenpump eller startar pumpen enbart på brytare i kranen?

Lennart Persson

HBK Medlem
Kommun
Örebro
HBK-Nr
6764
Medlemskap
2025

Hej Håkan
Har en Dethleffs Magic Edition -10.-Tror inte jag har tryckpump utan startar med kranen. Går det att plocka isär kranen utan att demontera hela väggen?
Har plockat bort duschslangen men ser ingen större skada. Kan nog vara frostskada då jag upptäckte det när vi plockad ut bilen efter vinterförvaring. Löst tillfällig med att "plugga" duschen med ett ändstopp från Biltema för 15:-
Hälsningar

Lennart

Alve

FD HBK Medlem
Kommun
Ödeshög
HBK-Nr
338
Medlemskap
2023

Klart att du har tryckpump. Kan inte tänka mig annat. Om du har den minsta läcka någonstans eller en kran som droppar så startar pumpen en kort stund då och då. Lyssna, du måste höra om pumpen går igång.
:wink:

Toppen