• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Bodelsbatteri

F

F.d. 52994

Guest
Måste byta batteri i bodelen. Det här batteriet har dom rätta måtten, men det anges som ett startbatteri, ni som förstår er, kan jag ha det här som bodelsbatteri.
Marin-/fritidsbatteri 95*Ah - Jula AB

Marin-/fritidsbatteri 95 Ah
Underhållsfritt kalcium-kalcium-startbatteri för marint bruk. Hög startsäkerhet även vid låga temperaturer. Kraftigt bärhandtag för enkel transport. Kallstartström: 360 A.
Art.nr: 608080Batterityp: DIN. Kapacitet: 95 Ah. Spänning: 12 V. Mått: L353xB174xH190 mm. Vikt: 24,5 kg.
Fler varianter av denna vara finns. Se variantlistan.
 

paj56262

FD HBK Medlem
Inlägg
10
Kommun
Boden
HBK-Nr
5398
Medlemskap
2022
Sv: Bodelsbatteri

Välj inte batteri av typen "startbatteri". De är bra för kortare och kraftigare strömuttag och sämre på djupurladdning (längre tid med förbrukning utan uppladdning). Välj i stället "fritidsbatteri" som ex. Biltemas "Bil - MC / El / Batteri, övriga / SMF-batteri".
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Bodelsbatteri

Spenstig betegnelse på det batteriet "Fritidsbatteri" samtidig som de poengterer startstrøm - hva er rett, er det et Fritid eller et Start batteri?
 
F

F.d. 52994

Guest
Sv: Bodelsbatteri

Spenstig betegnelse på det batteriet "Fritidsbatteri" samtidig som de poengterer startstrøm - hva er rett, er det et Fritid eller et Start batteri?

Ja man blir konfunderad på benämningen.
Jag skall gå in på biltema och prata med dom så får vi se vad det blir
 
Toppen