• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Strömlöst 12-voltsuttag i min Frankia 740-06

Lasse o Laila

HBK Medlem
Inlägg
61
Kommun
Jörlanda
HBK-Nr
7687
Medlemskap
2024
Det finns tre 12-voltsuttag i bodelen varav två fungerar. Det uttag som sitter i skåpet för TV:n har lagt av. Jag har letat efter om det finns någon säkring - men kan inte hitta någon dylik. Finns det någon som kan ge tips om var jag kan göra i den fortsätta felsökningen? Hls Lasse i Kode
 
F

F.d. 21685

Guest
Sv: Strömlöst 12-voltsuttag i min Frankia 740-06

På vissa fabrikat av 12V uttag finns en thermosäkring inbyggd i uttaget, denna går inte att byta utan man måste byta hela uttaget:mad:... kolla om det finns spänning i kablarna som matar uttaget.

//mats
 

flycn

FD HBK Medlem
Inlägg
84
Kommun
Linköping
HBK-Nr
2105
Medlemskap
2022
Sv: Strömlöst 12-voltsuttag i min Frankia 740-06

Har du kollat att det inte är Tv sladden som är boven. Det går att skruva av toppen på kontakten och där sitter det en 4A glassäkring.
 

Lasse o Laila

HBK Medlem
Inlägg
61
Kommun
Jörlanda
HBK-Nr
7687
Medlemskap
2024
Sv: Strömlöst 12-voltsuttag i min Frankia 740-06

Jag har kollat, dubbelkollat, men ingen ström i uttaget. I elektroblocket har jag kollat alla synliga säkringar. Finns det möjligen någon gömd någonstans?
 
Toppen