• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Behöver hjälp snarast

F

F.d. 55425

Guest
Måste köpa ett nytt kylskåp till husbilen. Nån som har tips om vart jag vänder mig ? Försökt googla men det är svårt att hitta försäljare. Vill ha ett som går på 12v el och gasol och gärna till humant pris.
 
F

F.d. 55425

Guest
Sv: Behöver hjälp snarast

Tack för tipset men jag vill nog köpa ett nytt. Är rädd att det inte håller annars.Söker butiker som säljer gasolkylskåp till ett vettigt pris.Har kollat Kama men de är ju inte särskilt billiga.Hoppas det finns fler företag eller ?
 

Per-Åke

HBK Medlem
Inlägg
178
Kommun
Skövde
HBK-Nr
4819
Medlemskap
2024
Sv: Behöver hjälp snarast

Husvagn-Svensson i Lidköping har ett stort urval av kylskåp. Jag skaffade ett till min förra husvagn för ett par år sedan hos dem. De har tyvärr ingen katalog som förr om åren, men försök på nätet för att se avd de har.

Per-Åke
 
F

F.d. 53000

Guest
Sv: Behöver hjälp snarast

Det finns inga billiga kylskåp ,vi köpte ett skåp i Ulricehamn de sa att skulle kunna gå att bygga in ,det var billigt men gick det att bygga inte alls det skulle vara fristående, vad är som inte fungerar gasol ,el eller batteridrift är det någon av dessa är det lätt att fixa själv,om man är lite händig,
hälsningar Yngve
 
F

F.d. 55425

Guest
Sv: Behöver hjälp snarast

Är ett 20 år gammalt kylskåp, har haft det inne för rep. men det blir inte kallt. Dax att köpa ett nytt ! Kollar på ett Dometic RM 4230 eller Thetford N80 P. De går bägge två att skjuta in i skåpet under gasolspisen.
 
N

nyckelbro

Guest
Sv: Behöver hjälp snarast

Hej Agge 52!

Jag hade en gammal vagn med ett kylskåp som inte blev kallt, spanade runt efter ett nytt kylskåp men hittade inga humana priser.
Men då jag var hos en handlare berättade hon att det är nog inget fel på skåpet, lyft ur kylen & rulla runt & skaka så mycket du orkar.
Det medel som finns i brukar lägga sig på botten efter några år berättade hon.
Tyckte det lät lite knasigt men vad hade jag att förlora, så jag gjorde som hon sa.
Vilken kyla det blev sen, bästa reparationen nånsin. Prova med det.

Mvh Micke:)
 
F

F.d. 55425

Guest
Sv: Behöver hjälp snarast

Har tyvärr både gjort det och sotat och bytt kylpasta inget hjälper.
 
F

F.d. 55425

Guest
Sv: Behöver hjälp snarast

Lutar åt ett Dometic RM 4230.
 

Dj Freddy

HBK Medlem
Inlägg
907
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
9195
Medlemskap
2024
Sv: Behöver hjälp snarast

Om någon har ett trasig absorptionsskåp som ni vill slänga i närheten av Göteborg eller Jönköping.. Då är jag intresserad av att ta hand om det.

Tänkte nämligen löda på en nippel, töma det och vakuumsuga, för att sedan fylla på med ny Amoniak o vatten. Mest för att det e kul att se om man kan få liv i ett sådant igen.. ;)

/Freddy
 

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
17.585
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040
Sv: Behöver hjälp snarast

Kör till närmaste avfallssortering, där brukar man kunna hitta både det ena eller andra i den vägen. Glöm inte att få tillstånd av personalen om du hittar ett du vill ta med dig.
 
Toppen