• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

innerskärmar fiat

F

F.d. 50217

Guest
Är dett någon Fiat ducato ägare som har erfarenhet av ljuddämpade innerskärmar om det blir nogot tystare i kupen själv har jag en kabe 880 LT en trevlig husbil i övrigt kunde vara lite tystare i kupen
 
F

F.d. 55374

Guest
Sv: innerskärmar fiat

Har monterat innerskärmar på våran Fiat -97 som jag upplever till ingen nytta, det kanske beror på högt motorljud där alla andra ljud drunknar.
Tommy R
 

V-backen

FD HBK Medlem
Inlägg
1.880
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
2987
Medlemskap
2021
Sv: innerskärmar fiat

Vi lät Bossings i Linköping montera deras innerskärmar och nya fjädrar på vår KABE 750 T 2010 års modell. Upplever att det blev både tystare och mjukare gång. Rekommenderas!
 
F

F.d. 9344

Guest
Sv: innerskärmar fiat

Jag köpte inneskärmar till min Fiat -91 av Granahts Bildelar Jönköping, 500 kr. På ovansidan "klistrade" jag på Biltemas ljudisoliolering. Allt vägljud försvann och monteringen var så enkel att även jag fixade detta.
1. Börja med att spruta underskärmarna med Biltemas undererdsmassa( inte den som sägs vara utan lösningsmedel).

2.Sedan lossa hjulet, passa in skärmen och fäst den med ett par självdragande plåtskruvar Volá all klar och du kommer att uppleva en tystare Husbil:)
 
Toppen