• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

E box krånglar

F

F.d. 25194

Guest
Hej har en Bur stner Delfin 820 G. E-boxen stänger av ibland,kan fungera flera dagar men i bland flera gånger om dagen .LC-Display blir mörk,när jag trycker på den startar den direkt.Undrar om det är någon som har haft samma problem? Hälsningar Sture Jakobsson
HBK 4829:wub:
 

Carthago47

HBK Medlem
Inlägg
88
Kommun
Båstad
HBK-Nr
586
Medlemskap
2024
Sv: E box krånglar

Hej. Om du har som jag e-boxen i mellangolvet och display inne i bodelen på väggen. Min display byttes på garanti,har även senare bytt batteri.Felet kommer o går. NÅN SOM KAN SVARA

Burstner 690 Elegance
 

Bengt Rehngren

HBK Medlem
Inlägg
102
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
1508
Medlemskap
2024
Sv: E box krånglar

hej
Måhända ett långskott men vi hade ett mjukvarufel på vår led display som yttrade sig på liknande sätt , vid utetemp under +10 grC samt batterispänning under 12,5 volt så slocknade panelen flera ggr på rad och öppnade frostskyddsventilen ?? detta tog mig ca 10 månader att hitta med ständiga mätningar.
Vår leverantör hade inte tillräckliga el-kunskaper att hitta felet så jag fick försöka själv och till sist kröp det fram att Schaudt AG som tillverkat elboxen samt panelen visste om detta :wideeyed:

mvh
Bengt
 
F

F.d. 25194

Guest
Sv: E box krånglar

Elektroblock (E-Box) heter REICH med en panel inne (E-Display)med en ratt som man ändrar .I går när jag var inne i bilen en 07a fungerade den .Hoppas det är någon annan som haft samma problem.Ha de!:wub:Sture J
 
Toppen