• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Köpa nu eller vänta till våren?Bäst pris?

F

F.d. 17770

Guest
Ska köpa vår första husbil och läser in mig på allt. (Denna sida är ju guld värd!)
Nu kommer ju "höstrabatterna" och då undrar jag om dom brukar vara bättre än "vårrabatterna". Svår fråga och väldigt generell, jag inser det, men iallafall...
Det är väl olika på olika märken. Andrahandsvärdet? Några märken som står sig bättre?
Erfarenheter av Rimor?

MVH Torbjörn
 

Freeman

FD HBK Medlem
Inlägg
96
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
6293
Medlemskap
2022
Sv: Köpa nu eller vänta till våren?Bäst pris?

Hej kolla in Upplands bilforum i Uppsala vi har köpt 2 husbilar där (vi kör från Göteborg men det lönar sig) garanterat bäst pris och dom är bra att ha att göra med. Köpte en Adria Sonic för 2 månader sedan och vi är mycket nöjda. Lycka till och välkomna till ett underbart husbilsliv.
Janne
 

KalleiViken

FD HBK Medlem
Inlägg
2.833
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
300
Medlemskap
2023
Sv: Köpa nu eller vänta till våren?Bäst pris?

Under Elmiamässan brukar det finnas bra priser om du köper nytt. Inte i nivå med att köpa i Tyskland men....
 
F

F.d. 50036

Guest
Sv: Köpa nu eller vänta till våren?Bäst pris?

I Tyskland är det bra priser och service

Mvh Torbjörn
 

PatricS

HBK Medlem
Inlägg
1.296
Kommun
Umeå
HBK-Nr
2899
Medlemskap
2024
Sv: Köpa nu eller vänta till våren?Bäst pris?

Köp HÖST å sälj VÅR. :)
Gäller såväl HV som HB och Båt.
 
F

F.d. 25203

Guest
Sv: Köpa nu eller vänta till våren?Bäst pris?

Ska köpa vår första husbil och läser in mig på allt. (Denna sida är ju guld värd!)
Nu kommer ju "höstrabatterna" och då undrar jag om dom brukar vara bättre än "vårrabatterna". Svår fråga och väldigt generell, jag inser det, men iallafall...
Det är väl olika på olika märken. Andrahandsvärdet? Några märken som står sig bättre?
Erfarenheter av Rimor?

MVH Torbjörn


Rabatterna vet jag ingenting om. Men vist finns det bilar som står sig bättre än andra, Nismann + Bischoff har en kvalitet som får de andra på skam. Men de kostar tyvärr ofta där efter också.
 

FredrikL

HBK Medlem
Inlägg
185
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
361
Medlemskap
2024
Sv: Köpa nu eller vänta till våren?Bäst pris?

Köpa nytt = läge nu att pruta ordenligt på årsm 2011. kanske 20 % mindre än listpris!
Lycka till!
:yes:
 
T

Teddi

Guest
Sv: Köpa nu eller vänta till våren?Bäst pris?

hej,,handla husbil nu? ja tror aldrig förutsättningarna varit bättre,,ock har du då inget inbyte med dej så står du i särklass skulle ja villa säga,,

de har väl aldrig funnits så mycke beg.. på blocket bl,annat,,

personligen hade ja själv blickat åt tyskland i första hand,,men,,men,,

du har ett gott utgångsläge,,

lycka till,,teddi,,
 

Delfin

HBK Medlem
Inlägg
504
Kommun
Trollhättan
HBK-Nr
104
Medlemskap
2024
Sv: Köpa nu eller vänta till våren?Bäst pris?

En kvarvarande -11 köper du till ett bättre pris våren -12.

hälsningar Bill :yes::wub:
 
F

F.d. 17770

Guest
Sv: Köpa nu eller vänta till våren?Bäst pris?

Tack för alla svar! Är det någon som har erfarenhet av Knaus Ti 700? En bil som iallafall på bild faller oss i smaken.

MVH Torbjörn
 
Toppen