• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Nu är det tungt !

Delfin

HBK Medlem
Inlägg
504
Kommun
Trollhättan
HBK-Nr
104
Medlemskap
2024
Sv: Nu är det tungt !

Hej Mikael!

Tänker på de roliga stunder vi haft tillsammans, minns du i Hunnebo. Visst är det som du säger att man inte ska skjuta upp någonting till senare utan leva nu. Jag har inte så lätt för att formulera mig men du ska veta att vi tänker på dig/er i denna svåra stund.

Bill & Ann-Britt "Delfin" Schärberg
 
F

F.d. 25038

Guest
Sv: Nu är det tungt !

Åter igen tack för alla insändare en sak är klar åker jag runt i husbil i fortsättningen blir det med rak rygg med HBK märket på bilen skönt att så många viljat dela detta då iallafall jag vet vad gemenskapen i HBK betyder.
och Delfin det du skrev räcker mer än väl.
 

claes

HBK Medlem
Inlägg
41
Kommun
Mellerud
HBK-Nr
1983
Medlemskap
2024
Sv: Nu är det tungt !

Vi tänker på Dig och Din familj,vi blev väldigt ledsna när vi fick veta vad som hänt!
Vi träffades en gång på en Hbk-träff i Borgvik.
Ni hjälpte oss och det minns vi med tacksamhet!
Hälsningar
Anette o Claes
 

Pettsson

HBK Medlem
Inlägg
494
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
480
Medlemskap
2024
Sv: Nu är det tungt !

Tänker på dej och din familj i eran svåra stund... Finns inga ord...
Tänder ljus och tänker på er.... Varma kramar
Lotta & stefan
 
S

Stråken

Guest
Sv: Nu är det tungt !

Det var sorgligt. Jag råkade ut för samma sak min fru dog i november, så jag vet hur det känns att bli ensamm, men det värmde när folk pratede men mig och tröstade, inte minst i Husbilsklubben, jag köpte en Gårdshund för att få lite sällskap. Jag hoppas att det ordar sig för dig.
 
F

F.d. 25038

Guest
Sv: Nu är det tungt !

Tack ska du ha Stråken ber även jag att få beklaga "tillbaka" men som sagt de känns skönt å kunna "dela" saknaden jag kanske tar kontakt med dej via mail om det är okey lite längre fram å tjöta lite har tänk på detta med hund men allergi sätter delvis stopp för de samt att jag blir tvungen att lämna jycken själv ibland men jag har en på lån ibland "dotterns" tycker det känns lite underligt verkar som man sätter sej över allergin stunder som denna då jag inte känner nånting nog om de vore kul å kanske träffas på vägen nånstans
hör av dej om du är i närheten har väl nån gammal rökt stående i flaska vi kan smutta på å lufta världsproblemen häls Mikael


ps tack även alla andra känns mycket bättre läs lättare:mcride:
 

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Inlägg
6.169
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2024
Sv: Nu är det tungt !

Beklagar djupt det inträffade och tänker på dej , man har så svårt att skriva ner vad man känner men det är en fruktansvärt tragisk händelse .

När det gäller hund då har vi en Bichon Frise som tydligen många allergiker klarar av och vill ni träffa honom så är ni hjärtligt välkomna till Falköping .
 

Maggan o Åke

HBK Medlem
Inlägg
198
Kommun
Gagnef
HBK-Nr
1409
Medlemskap
2024
Sv: Nu är det tungt !

tänker på dig och tänder ett ljus.
vi träffades i ekshärad där vi satt vid samma bord på nattkröken och diskuterade vår släkt i strömstad

maggan o åke
 
F

F.d. 7702

Guest
Sv: Nu är det tungt !

Hej Nikael
livet är orättvist, säger man i denna stund, javisst,det är tungt. Du skall nu börja "leva", det tycker jag du gör rätt i, har själv anammat den livsfilosofin, Lev Nu i morgon kan det vara försent. bästa hälsningar
Sune
 

Majvor o Toomy

HBK Medlem
Inlägg
81
Kommun
Mark
HBK-Nr
3086
Medlemskap
2024
Sv: Nu är det tungt !

Hej
Vi har träffas på en träff i Borgvik man blir påmind om hur skört livet är vi tänker på dig idenna svåra stund och tänder ett ljus för Carina
Var rädd om dig Toomy o Majvor.
 
F

F.d. 25038

Guest
Sv: Nu är det tungt !

Vill på detta sätt tacka för mej då bilen är såld pg av massa minnen ,
men vem vet en vacker dag kanske detta med husbil återuppstår och då kanske man kan återkomma till denna trevliga klubb och vill även på detta sätt tacka alla som skänkt oss en tanke.
 

Maja

HBK Medlem
Inlägg
1.202
Kommun
Arvika
HBK-Nr
215
Medlemskap
2024
Sv: Nu är det tungt !

Vi vill fortsätta att tänka på dig ändå, Mikael. Har du vägarna förbi är du mer än välkommen!

Tack för att vi fått lära känna både dig o Carina. Gerd hälsar.
 

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Inlägg
5.673
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2024
Sv: Nu är det tungt !

Minns dig när vi var första gången i underbra Marstrand. Du kom fram till oss
och sa"Här kan ni inte stå" och så gav du oss ett stor smile. Glömmer aldrig detta
och önskar dig völkommen tillbaka till klubbben och husbilslivet

Ha det så bra som du kan.
 
F

F.d. 25038

Guest
Sv: Nu är det tungt !

Jaha ytterligare en tung dag till ända (begravningen)vill härmed tacka de medlemmar som dök upp på begravningen ,jag finner inte ord så jag säger helt enkelt tack,skulle inte förvåna mej om jag om nga år kanske har köpt en husbil.
 

Frankia

HBK vice ordförande
Inlägg
5.532
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
549
Medlemskap
2024
Sv: Nu är det tungt !

Hej Micke!

Vi har varit ute och rest och har missat denna tråd fullständigt. Jag blir chockad när jag ser vad som hänt. Våra tankar går till dig i denna svåra stund.

Att du sålt husbilen har jag full förståelse för. Minnena blir tunga.
Men efter att träffat er på Värmlandsträffarna, nu senast i Karlstad i våras så kan jag bara säga att våra minnen av Carina är mycket ljusa. Alltid lätt att få kontakt med och skrattet som man aldrig glömmer.

Hoppas att du känner vårt stöd och att du kan gå vidare i livet. Jag tror Carina skulle velat det. Hoppas att vi träffas igen, och då kanske med husbil.

Hälsningar från Karlstad

Åke & Gittan




.
 
F

F.d. 3682

Guest
Sv: Nu är det tungt !

Vi känner inte dig, men beklagar din stora sorg.
Jag vet hur fruktansvärt det känns. Jag förlorade min make när jag var 34 år (är nu snart 50) och stod ensam med mina tre små barn.
Var inte rädd för att emot stöd och hjälp från dina vänner, man behöver inte vara stark. Det är bra att bara ta en timme i taget. Var inte heller rädd för att visa dina tårar. Sakta, sakta och så småningom kommer du tillbaka till livet igen. Låt det ta tid. En sorg kommer man inte över, man går igenom den. Ingenting blir sig likt igen, men du kommer att hitta livsglädjen igen. Ta vara på alla minnen och prata om dem. Jag var helt öppen mot mina barn och vi sörjde tillsammans, och vi har nu otroligt starka band till varandra. Det är även helt normalt att känna ilska när man förlorar sin älskade, släpp ut den, släpp ut känslorna, släpp ut sorgen, bär den inte inom dig. Då blir den övermäktig.
Var rädd om dig och ta en stund i taget.
Vi tänder ett ljus.

Susanne och Michael Högberg
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 25038

Guest
Sv: Nu är det tungt !

Hej då jag själv är en sån person som gärna vill ha ett avslut eller i alla fall en fortsättning så kommer den här lite ödmjukt men ändå.Jag har val denna helgen med flit då jag känner att jag egentligen skulle vilja varit med mina vänner på Värmlandsträffen men tyvärr inte kunde deltaga (hoppas ni har det bra på träffen klart ni har )
Nu har det snart gått ett år sen det tråkiga med Carina inträffade (hemskt vad tiden går fort) å det har väl både varit upp och ner under den tiden .
Då jag kände själv att jag ingalunda hör till de som kan leva ensam å vet att Carina heller inte hade viljat de hur otroligt den än verkade så diskuterade vi de å sa att ingen av oss skulle så att säga sörja ihjäl oss på något sätt rätt eller fel får var och en avgöra jag skiter i vilket (ursäkta ordvalet )
Så för att komma till saken har jag träffat en "ny" livskamrat som drabbats lite på samma sätt som mej kanske därför vi drogs till varann vem vet.
Och hör och häpna köpt en husvagn (börja lågt ) och känt oss för å tro det eller ej hur gött som helst å campa så vem vet vi kanske snart är på banan igen med en husbil vem vet ?
Ha de gott allihop å ta hand om er mvh Mikael
ps har aldrig vart meningen att hon skulle ersätta Carina för det går aldrig men kanske göra det mer uthärdligt för mej tack för ni tog er tid å läsa vi kanske syns eller hörs i framtiden kanske värmlandsträff 2013 :)
 

Maja

HBK Medlem
Inlägg
1.202
Kommun
Arvika
HBK-Nr
215
Medlemskap
2024
Sv: Nu är det tungt !

Hej Mikael!
Gött höra från dig. Här kommer en liten hälsning från oss på Värmlandsträffen 2012.

När vi startade vår träff igår började vi med att i tacksamhet tänka på dig o Carina i en tyst minut. Ni fattas oss i gemenskapen samtidigt som vi är glada att ha fått möta er på våra träffar.

Livet är ju tyvärr bara till låns men visst är det härligt att du nu funnit en ny liVskamrat att gå vidare med. Vi önskar dig o er allt gott på alla sätt o ni vet att ni är mer än välkomna på Värmlandsträffen 2013

Kram från alla här i Nysäter
 
Toppen