Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Hej!P=U x I
Maxeffekt
1000/12 = 83,33 A
Tar du ut 200 W på sekundärsidan (230 V)
200/12 = 16,67A
Osv....
Sen misstänker jag att man har en liten effektförlust inne i Invertern som kanske ökar strömuttaget något.
Artikel 32-5124 hos Clas OhlsonVilket märke?
Testade nu med en 50w 220v-lampa, inverter 150w.
Det drar 4,5A enl mätaren.
då är det ju faktiskt mycket nära beräkningarna 50/12 = 4.16A
Glöm inte att det är två apparater med effektförlust när vi går via 220 V. Dels invertorn men även den trafon som tar ner spänningen till 19, 12 och 5 V.
iPad har en 12/5V 2,5A, stor som ett cigguttag.
Hej!hej ..jag har en följdfråga
jag har också en 300w inverter (modifieread sinusvåg) och det enda jag använder den till i dagsläget är till att ladda min macbook pro (då det verkar vara svårt att hitta laddare till 12v för denna dator)
men laddaren är på 85w ska jag räkna 85/12 = 7Ah ? för att ta reda på förbrukningen per timme?
då är det ju faktiskt mycket nära beräkningarna 50/12 = 4.16A
Hej!
Numera finnas det en laddare som passa din Macbook pro: Kjell & Co 44-499
//Conny
Hur mycket drar en inverter om den ger 220 volt, 1000 W på ett 12 volts system ?