• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla. Du måste logga in för att betala årsavgiften!

På spåret i Skandinavien

Javisst är det Steampunk Bar i Göteborg.
Jag och en kompis, vi är lite ölnördar båda två (men brygger inte), var på besök i Göteborg i somras. Vi valde fel två dagar för vårt besök, då det råkade bli en söndag och måndag. Endast TVÅ av alla bryggeripubar i stan hade öppet, men det blev ett besök till de två iallafall, O/O och Majornas.
Det får bli återbesök i ölhuvudstaden en annan gång och då när fler bryggerpubar har öppet.
Du får leda oss vidare någonstans i Skandinavien.

steampunk.webp

Att det var nånstans i Norge var rätt klart redan på den första bilden.
Men så många norska kommuner som börjar på "Mo" finns det inte. Denna bild är tagen utanför rådhuset i Molde. Man kan ana stjärten på valen i Moldes kommunvapen bakom statyn.

Det är inte ofta det går ett vattendrag under ens plats för nattlogi. Det är väldigt svårt att gissa var om man inte varit där själv.

psis-260203-1.webp

Tack för påminnelsen. Jag har haft mycket att göra under veckan och hade glömt bort det.
Här kommer en bild tagen från det andra hållet. Det är ingen ställplats utan bara en liten parkering.
Den ligger inom krypavstånd från ett bryggeri där jag var på ölprovning och ännu närmare ett numera nedlagt museum.

psis-260203-2.webp

Dags för en till ledtråd. En av delägarna till bryggeriet håller tillsammans med sin fru på att göra om det nedlagda museet till ett vandrarhem.

Och så får det bli en bild över den närliggande herrgården i månsken tagen sent på kvällen efter en trevlig ölprovning.

psis-260203-3.webp

Javisst är det Stjärnsund. En fin liten by i den så kallade Husbyringen i södra Dalarna.
Besök gärna bryggeriet och snacka med de mycket pratglada och entusiastiska bryggarna Per och Peter och kanske prova lite öl, eller varför inte deras gin.

psis-260203-4.webp

Då kommer här en ny bild, att det är Hasse "Kvinnaböske" Andersson ser kanske de flesta, men var befinner han sig här?

1770662646797.webp

Tillbaka
Toppen