Knaus700
HBK Medlem
Nån som har erfarenhet av elektriska stödben?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2026.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla. Du måste logga in för att betala årsavgiften!
En fråga vad väger dom? Vikt att tänka på.Vi har E & P stödben på vår bil.
Väldigt bekvämt. Monterade dem på Alko i Skene 2024. Kostade då 68 000 kr
Ca 50kg med anpassnings balken som krävs tex Fiat Maxichassi 2010.En fråga vad väger dom? Vikt att tänka på.
Ca 75 kg. Obs inte elektriska utan hydrauliskaEn fråga vad väger dom? Vikt att tänka på.
#3En fråga vad väger dom? Vikt att tänka på.
Jag har fått intrycket att de flesta på detta forum som skriver "hydrauliska" menar elektrohydrauliska (t.ex. E&P), och de som skriver "elektriska" menar elektromekaniska (vanligtvis Tesa).Det kanske råder begreppsförvirring.
El drivna stödben kan vara:
El-hydrauliska, E&P med flera
El-mekaniska, ingen aning om fabrikat.
Ja, det ter sig sannolikt att undantag finns, inte minst om man läser denna tråd.Jag har fått intrycket att de flesta på detta forum som skriver "hydrauliska" menar elektrohydrauliska (t.ex. E&P), och de som skriver "elektriska" menar elektromekaniska (vanligtvis Tesa).
Undantag finns säkert...
Pålle