• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

• HBK Husbilsplatser kommer att uppgraderas under dagen så Husbilsplatser kommer att vara otillgängliga stundtals. Ni som lagt till genvägar eller app på hemskärmen under Beta test behöver göra om detta när uppgraderingen är klar.

Kamkedja

Michael S

HBK Medlem
Kommun
Kungsör
HBK-Nr
19308
Medlemskap
2026
40 000 mil, åtminstone på samma motor i ett Iveco chassi.

Kolla i din instruktionsbok, serviceinnehåll.

Michael S

HBK Medlem
Kommun
Kungsör
HBK-Nr
19308
Medlemskap
2026
Detta miltal stod i servicehäftet i min FD Flair.

Därför uppmanade jag trådskaparen att helt enkelt kolla sin egen servicebok.

Michael S

HBK Medlem
Kommun
Kungsör
HBK-Nr
19308
Medlemskap
2026
Hur ofta byta kamkedja på en husbil fiat ducato maxi 3.0
Ett mer verklighetnära* svar än 40 000 mil (tekniskt korrekt) är, byt om det kommer oljud från kjedja eller sträckare.
Inget oljud = tänk inte på det utan njut av husbilen.

*Ingen Fiat baserad husbil körs så långt som 40 000 mil.

bomaud

HBK Medlem
Kommun
Gävle
HBK-Nr
13273
Medlemskap
2025
Så här anges det i Fiat Campers officiella sida för Fiat chassin husbilsbyggnationer. Det inringade gäller mitt fordon = byter alltså kamrem vart 5:e år , kommer inte upp i angivet miltal.
1758693351284.jpeg

Ingrid o Pålle

HBK Medlem
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
3493
Medlemskap
2025
Så här anges det i Fiat Campers officiella sida för Fiat chassin husbilsbyggnationer. Det inringade gäller mitt fordon = byter alltså kamrem vart 5:e år , kommer inte upp i angivet miltal.

Trådskaparens fråga, och alla svar fram till ditt, gäller KAMKEJDA i en specifik motortyp.

Pålle

Toppen