Det är väldigt lite kommentarer och bugrapporter och synpunkter på nya husbilsplatser.
Ajdå, var det antalet som var viktigt... Då får jag skriva igen! ;-)
Problemet är att på en 10" läsplatta där skärmen är mindre ligger knappraderna ändå en bit från kanten trots att jag inte valt att visa sidan i "datorläge" - stjäl onödigt utrymme.
När det nu är en röd siffra som visar att filter är valda, borde det inte räcka för normalanvändaren? Det känns inte så svårt att klicka på knappen med siffran för att se filtren man valt? Om man sen valt många/underkategorier så kanske man får stå ut med att leta lite?
Alla funktioner i raden längst ner känns som de kan flyttas in under en och samma knapp och den knappen kan ligga bredvid sökrutan längst upp.
- - -
Men det finns även alternativa lösningsförslag:
När jag klickar på knappen Platser får jag upp den rutan, men varför finns alla andra knapprader och filter kvar synliga på skärmen? Att nedre knappraden är kvar förstår jag, men övrigt? Sparat-knappen fungerar mer som jag förväntar mig.
Behövs det verkligen en snabbknapp för att ladda ner POI-filer. Hur ofta gör man det?
Knappen Karta kanske inte behövs? De övriga knapparna visas ju som nedtryckta när de väljs. Gör istället så att man kan trycka på samma knapp igen för att komma tillbaka till kartan. Alternativt en bakåtpil/knapp på sidorna - eller både och?
Och skulle ni nu ändra som jag föreslagit, så blir det bara två knappar kvar nertill och de kan läggas under de fyra till höger.
Det skulle kanske även kunna gå att göra en ny Designstil: Minimal?
- - -
När man klickar på en plats och får upp inforutan, är det lite irriterande att man inte kan flytta på själva ruta, utan måste flytta på kartan. Gör kanske så att allting flyttan även när man drar i rutan istället?. Det här är nog bara ett problem på mindre bildskärmar (t.ex. min 10" läsplatta), men är ganska irriterande där.
På en datorskärm kan inforutan fortfarande hamna halvt utanför bild eller under knappraden på sidan...
På läsplattan syns inte alltid antalet platser i inforutan som dyker upp (även om jag flyttar kartan så den syns). Kanske skulle kunna fixas genom att bara ange år och månad för priset?
På Detaljersidan skulle jag gärna, på knappen Recensioner, se en motsvarade röd siffra för antalet recensioner..
Sen är det lite förvirrande att Snabbknappen Platser visas nedtryckt, men när jag trycker på den kommer jag till en annan sida.
När man klickar på en koordinat, kommer man alltid till Google maps? Jag skulle önska att man istället fick välja vart man vi visa koordinaten och jag tror geo: kan vara svaret på det:
geo URI scheme - Wikipedia . Jag skulle nämligen behöva en länk till OSMAnd, som är mitt val av navigationsapp.
- - -
Det vore egentligen bättre att testa denna sida där den verkligen behövs - ute på resa. Då har man lite andra krav på snabbhet, enkelhet och tydlighet. Men vi har tyvärr ingen resa planerad på ett tag så nu får det kanske räcka?