Det måste väl också vara en viss skillnad med rostskydd och viss garanti på de delarna, som balkar och plåtkarossen/hytten på bilar som har den kvar.
För att fuktgarantin skall gälla däremot så får man ju knappt sätta en egen dekal på bilen förrän de ser en orsak att fuktgarantin inte gäller längre.
Finns det någon rostskyddsgaranti ö.h.taget på t.ex. en helintegrerad bil med Alko chassi. Det skulle väl aldrig hinna rosta så mycket att ev. garantier skulle hinna gälla.
Sedan har vi ju golvet under bilen som funnits olika matrialvarianter av under åren och även nu.
Skall det "tektylbehandlas" som plåtgolvet på en vanlig bil, och efter många år gömma "röta" i detta fall, eller skall det kunna andas lite??
Och sedan finns det ju täta material på golven, behöver de någon behandling alls?
Hur är det med plåtisar förresten, är de bra behandlade för Sverige vid leverans. Deras bröder som "bara blev hantverksbilar" har ju alltid skiftat i brunt vid plåtskarvar, kanter m.m. efter några år bara?
M.v.h. JANKRO.