• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Växellåda Fiat 2,5Td 95hk femman vill hoppa ur???

bengtic

HBK Medlem
Kommun
Finspång
HBK-Nr
39269
Medlemskap
2025
Dels är det ett problem med själva växellådan men också på motorfästena som jag bytt på bägge mina husbilar. Gummit blir dåligt och kan helt separera och då vrider sej motorn och läget på växelspaken ändrar sej. Man ser det om man har 5 växeln i och gasar så hoppar växelspaken upp och ned. Inget svårt att byta bara lite jobbigt behövs bara en hylsnyckelsats

Montreal

HBK Medlem
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Dels är det ett problem med själva växellådan men också på motorfästena som jag bytt på bägge mina husbilar. Gummit blir dåligt och kan helt separera och då vrider sej motorn och läget på växelspaken ändrar sej. Man ser det om man har 5 växeln i och gasar så hoppar växelspaken upp och ned. Inget svårt att byta bara lite jobbigt behövs bara en hylsnyckelsats
Även länkaget till växelspaken bör man nog titta över!

Herbet

HBK Medlem
Kommun
Solna
HBK-Nr
16285
Medlemskap
2026
Femman vill hoppa ur, spec om jag lite tvärt släpper upp gasen, men även under "drag". Är det någon som har idéer?

Toyota

HBK Medlem
Kommun
Osby
HBK-Nr
39286
Medlemskap
2025
Någonstans har Jankro också en UTOMORDENTLIG förklaring till hur man fixar till växelspaken... den bör du försöka hitta. För övrigt..byt motorfästena ( först ).

]

Studde

HBK Medlem
Kommun
Örnsköldsvik
HBK-Nr
32353
Medlemskap
2025
Hej igen, jag har sökt, och sökt... Hur ska man veta att man får rätt motorfästen? finns det någon som kan ge tips?
Jag ska byte både v och h. Bak växellådan inga problem.
C25 -85 med Fiat 2,5 Td 95 hk

Tack på förhand!!

bengtic

HBK Medlem
Kommun
Finspång
HBK-Nr
39269
Medlemskap
2025
Ja det är en djungel att hitta rätt på autodoc skruvat.se brukar vara bra på rätt delar. Jag fick gå ut till bilen och ta foto och jämföra höger och vänster är olika likaså dieselmoter eller bensin. Vänster är ju sett från föraren.

Toppen