• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Service Ducato 3.0L

MatsD

HBK Medlem
Kommun
Gotland
HBK-Nr
41297
Medlemskap
2025
Jag frågade idag ett känt svenskt företag som har Fiat Professional service vad en årlig service inkl. bränslefiltert kostar (inget KAM byte). Fick beskedet i stora drag mellan 10-16 ksek. Stämmer det med Er erfarenhet ? Senast gjorde jag detta i Spanien för ca 5 ksek. Blev lite chockad, därav frågan :)

staffanulla

HBK Medlem
Kommun
Hammarö
HBK-Nr
6734
Medlemskap
2025
Fiat kör ju med stor och liten service Den stora ungefär 10 000 och den lilla mellan 5 till 6000 där jag servar, har kamkedja så det bytet är inte aktuellt ännu

Olof G

HBK Medlem
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
12581
Medlemskap
2025
Fiat kör ju med stor och liten service Den stora ungefär 10 000 och den lilla mellan 5 till 6000 där jag servar, har kamkedja så det bytet är inte aktuellt ännu
FIAT har en typ av service skall göras vart annat år, så stor/liten service finns inte, sedan finns det dom som gör oljebyte där emellan och kallar detta liten service, men detta ingår inte i FIATs serviceplan.
Ett rimligt pris på 2års service borde vara 7000-9000kr, jag brukar göra servicen själv,filter olja kostar max 3000kr

Jokin

HBK Medlem
Kommun
Borlänge
HBK-Nr
6254
Medlemskap
2025
FIAT har en typ av service skall göras vart annat år, så stor/liten service finns inte, sedan finns det dom som gör oljebyte där emellan och kallar detta liten service, men detta ingår inte i FIATs serviceplan.
Ett rimligt pris på 2års service borde vara 7000-9000kr, jag brukar göra servicen själv,filter olja kostar max 3000kr
Jaha, men inte har de bytt bromsvätska varje gång jag har haft bilen på service. Då har det kostat 5000 - 6000 kr.

Olof G

HBK Medlem
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
12581
Medlemskap
2025
Jaha, men inte har de bytt bromsvätska varje gång jag har haft bilen på service. Då har det kostat 5000 - 6000 kr.
Följer man serviceschemat så skall bromsvätska bytas med två års intervall,sedan kan kan mäta fukthalten och unvika byte.

Toppen