Åke o Wania 65
HBK Medlem
Någon som vet hur det blir med samarbetet med Folksam
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Hur vet du det? Folksam har verkligen koll på bilförsäkring på olika bilar. Så då borde dom ha det på husbilarDe har tyvärr inte så stor koll på detta som de borde ha.
Enligt försäkringsbolagens logik, är man då statistiskt sett väldigt nära en olycka!Dags att ha samarbete med annat försäkring bolag som exempelvis har max 10år å lägre premie
Folksam gick från 12000/år till 18000kr helförsäkring för mig med 35år utan skada!
Jag bygger mitt påstående på det som kommer fram t ex här på hbk kring premier samt vad jag själv betalar och har betalat för olika bilar jag äger o har haft.Hur vet du det? Folksam har verkligen koll på bilförsäkring på olika bilar. Så då borde dom ha det på husbilar
Lastbilar har bland de billigaste rutorna på marknaden. Jag har för mig attHur kan man jämföra försäkringskostnader när man inte jämför själva försäkringsobjekten? Vad kostar en framruta eller backspegel på en plåtis jämfört med en enorm Concorde, Niesman eller annat liknande ”monster”. Är det meningen att den lilla ”standard” husbilsägaren skall subventionera vissa åkarnas lyxbehov? Det har i alla fall inte jag lust med!
Hoppas att försäkringsbolagen har koll på vad/vem dom försäkrar och är rättvisa med premier annars är det illa…
Bild: lån från nätet
Visa bilaga 239766
Jag kör extra på Flygbussarna i Malmö och våra rutor kostar 28000kr. Vi bytte husbil till en helintrigerad för några månader sedan, återförsäljaren hade bytt framrutan till en kostnad av 60000kr enl handlaren.Lastbilar har bland de billigaste rutorna på marknaden. Jag har för mig att
Scanias kostar ca 12000 om jag inte missminner mig. Detta eftersom de beställer många och har likadana på alla lastbilar.
?en enorm Concorde, Niesman eller annat liknande ”monster”.
Ok känns som försäkringen i första hand är till för dom som är mest utomlands med husbilen!Hej!
Samarbetet med Folksam fortsätter.
- Med185 dagars reseförsäkring när du reser med husbilen och har hemförsäkringen hos Folksam.
Vi jobbar på att förbättra förutsättningarna med
- Öka antalet dagar från 7 till t ex. 28 dagar för resa hem till Sverige över t ex. jul o nyår och ändå ha kvar 185 dagars reseförsäkring.
- Möjlighet att övernatta i husbilen när den är avställd och ändå ha kvar 185 dagars reseförsäkring.
Tyvärr försvann vår rabatt på -10% den 13 juni. Något som inte var förhandlingsbart enligt Folksam.
Det gamla avtalet gick ut 13 juni så vi ville avvakta och se vad vi kan få in i det nya.
Vi återkommer så snart vi vet mer.