• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Generell fråga Uppgradera till förstärkta fjädrar fram?

Jonathanhusbil

HBK Intresserad
Kommun
Ånge
Jag fick en "bra att veta" på besiktningen om höger fjäder fram trasig.

Registreringsnummer LGB92M. Fiat Ducato Multijet 100, 2.2D 2008.

Om detta visar sig stämma (besiktningsmannen hade fel gällande annat nämligen) och jag behöver byta båda fjädrarna fram så funderar jag på ifall förstärkta fjädrar för husbil ej är ett bättre alternativ? Det är ju en skåpbil ombyggd till husbil, väger nu 2.85 istället för 2,2 ton.

Jag planerar ej lägga 6000kr+ som lastatungt tar för märket MAD systems, men läste i en annan tråd på detta forum att folk köpt Lesjöfors förstärkta för ca 1000kr/st. När jag söker på regnr passar de ej min bil dock. Artikelnummer

4026198.​

Ska de passa iallafall, men finns inte med eftersom det inte är original? Eller någon som känner till andra förstärkta fjädrar som passar min husbil? Om det är en god idè dvs, att uppgradera till förstärkta fjädrar.

Toyota

HBK Medlem
Kommun
Osby
HBK-Nr
39286
Medlemskap
2025
Jeg har for vane at svare på MEDLEMMERS spørgsmål, hvis jeg har den fornødne viden.
Spørgsmål fra interesserede svarer jeg ikke på. De må henvises til at søge svarene selv i de tråde de har adgang til.
(Det er sket enkelte gange at jeg har svaret udem at opdage at spørger blot var interesseret)
De " intresserade" har tillgång till exakt samma saker som en Gäst har tillgång till....( rätta mig om jag har fel) men med möjlighet att att göra totalt 300 inlägg ( rätta mig om jag har fel).En intresserad kan dock inte lägga in bilder.
En Gäst.... det är ALLA med en dator, platta eller mobil som kan komma ut på internet. Dvs tiotusentals, hundratusentals ja miljontals kan läsa det här skrivna.
Antalet intresserade är ung 18 000 ( rätta mig om jag har fel) .
Man kan ha olika uppfattningar om saker.
Jag tycker att det är önskvärt att alla medlemmar visar upp en positiv bild av forumet o framhäver fördelarna med att vara medlem.

Så att söka svar i trådar på HBK.. tjaaaa det kan miljontals internetanvändare!
Själv betalar jag min medlemsavgift för att jag tycker att det är ett mycket billigt sätt att slippa reklam.

Kaehne4363

HBK Medlem
Kommun
Danmark
HBK-Nr
11694
Medlemskap
2027
Man kan ha olika uppfattningar om saker.
Jag tycker att det är önskvärt att alla medlemmar visar upp en positiv bild av forumet o framhäver fördelarna med att vara medlem.
JA, netop. Vi skal give et positivt billede af forumet. Og det gør vi ved at man kan søge efter svar på alt muligt om husbiler.
Men for mig er det vigtigt at sige: søger du et specifikt svar på et specifikt spørgsmål i HBK's fællesskab, så er det også værd at betale til dette fællesskabs opretholdelse. Og 100 kr er jo en ganske lille sum. Ud over adgang til et kort med en masse husbilspladser i hele Europa, så søg gerne oplysning på forsiden om alle de andre fordele som disse ganske få kroner om året kan give.

Toyota

HBK Medlem
Kommun
Osby
HBK-Nr
39286
Medlemskap
2025
Och du är säker på att det handlar om 100 kronor? För mig handlar det om helt andra saker.... jag vill enbart vara medlem i något som överensstämmer med vad jag tycker . t ex. Allt är inte pengar...
Vad blir syftet med möjligheten att vara ..intresserad.. och möjligheten att få göra inlägg om man lika bra kan vara Gäst...

Roger67

HBK Medlem
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2025
Varför denna hets på att det skall betalas?
Är ekonomin verkligen ett problem i klubben eller handlar det främst bara om avundsjuka från dom som har betalat den ohyggliga summan om 100kr?

Antalet "fullvärdiga" medlemmar som klubben har används ju inte heller till något speciellt så det är heller inget argument. Bättre att lägga krutet på att hålla forumet levande med mycket trafik. Där ligger den största utmaningen framöver.

Toppen