• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Värmare Inet box

Larsan1

HBK Medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
34656
Medlemskap
2025
Hjälp.
Jag hittar inte inet boxen ,har truma cp + panelen, har letat i skåp ,under soffa mm .
Husbilen är en lmc från 2016 visst borde jag ha även en box jag kan styra via bluetooth alt sim kort

Ingrid o Pålle

HBK Medlem
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
3493
Medlemskap
2025
iNet Box var ett tillbehör till panelen CP+.

Eftersom iNet Box arbetar med 2G, har den utgått ur sortimentet. (BT-funktionen finns dock fortfarande.)

Möjligt att någon webbutik har kvar, men då är de överprissatta. Med lite tur kan du hitta en begagnad på Blocket/Tradera.

(Hittade detta på tyska Ebay: Truma iNet Box # Neuware aus Restposten/Überproduktion # | eBay.de – i skrivande stund finns 3 kvar.

Pålle

Senast ändrad:

PeterK

HBK Medlem
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2025

Floa

HBK Medlem
Kommun
Gagnef
HBK-Nr
28890
Medlemskap
2025
Tittade men fanns inget kontantkort vad jag såg, om jag inte minns fel hade vi Telenor kontantkort laddade det en gång om året med 100:- det klarade vi oss på
Hej igen, man köper ett abonnemang för 95kr mån. Men man kan aktivera/pausa abonnemanget de dagar man inte använder det. Så det kostar ca 3,20 kr per dag som det används, allt sköter man själv i deras app. Suveränt!

KawaMal

HBK Medlem
Kommun
Älvkarleby
HBK-Nr
1474
Medlemskap
2025
Om mobilstyrning är en nödvändighet, blir alternativet att uppgradera till nya iNet X-panelen (Bitte entschuldigen Sie die Störung...) samt 4G-enheten iNet X Connect (Bitte entschuldigen Sie die Störung...).

Pålle

Om man har tillgång till wifi där bilen är finns andra alternativ, t.ex. från Blue-Battery. Eftersom displayen även kan hantera deras battermonitorer kanske lösningen är en overkill tekniskt sett om man bara skall ha koll på Truman. Display + adapter kostar i dagsläget 278€.

1000000930.png

Ingrid o Pålle

HBK Medlem
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
3493
Medlemskap
2025
Om man har tillgång till wifi där bilen är finns andra alternativ, t.ex. från Blue-Battery. Eftersom displayen även kan hantera deras battermonitorer kanske lösningen är en overkill tekniskt sett om man bara skall ha koll på Truman. Display + adapter kostar i dagsläget 278€.

Ett bra tips!

Betydligt enklare och billigare än att uppgradera till nya iNet X-panelen. Dock går man miste om de nya funktioner som iNet X tillför.

Pålle

Toppen