• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Truma Combi 6 blåser säkring i EBL

Ghia64

HBK Medlem
Kommun
Kungälv
HBK-Nr
43359
Medlemskap
2025
Hej på Er!
Har tjuvläst här på forumet av och till sedan vi köpte husbil förra året, och det har varit en bra källa till information. Tack för det! Nu har jag försökt gå igenom alla trådar som hanterar Truma Combi, men inte hittat något som påminner om mitt fel.
Husbilen i fråga är en Carado från 2019, och Truman verkar vara av senare 2018 års modell då den har "reset-knappen" på kretskortet.
Igår när jag kom ut till husbilen och skulle starta värmen så var manöverdonet helt dött. Ingen lampa tändes när jag vred på reglaget. Det är ett reglage utan skärm, enbart vred. Jag kollar säkringen vid EBL och noterar att den bränt. Provar att byta säkring och den går direkt. Jag kollar Trumans säkring och den är hel. Om jag tar bort Trumans säkring så går inte säkringen i EBL:en och jag mäter 14V på Trumans ingångar, så jag drar slutsatsen att något kortsluter i Truman. Båda fläktarna var ganska dammiga, så jag vet inte om något kan ha överhettats? Vi använde husbilen förra helgen och då fungerade allt ok, både värme samt varmvatten.

Tacksam för alla tips jag kan få så här en söndageftermiddag. :)

Toppen