Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Hej!Hej.
Vi funderar på besök i Danmark och Tyskland och undrar om någon har tipps angående gasol, var man kan fylla på och om det behövs adapter och var i så fall man kan få tag på sådana.
I Tyskland kan du fylla i burg hamnen alla flaskor även i FlensburgHej.
Vi funderar på besök i Danmark och Tyskland och undrar om någon har tipps angående gasol, var man kan fylla på och om det behövs adapter och var i så fall man kan få tag på sådana.
Den app använde jag senast i westerrönfeld/ Rendsburg när jag behövde fylla på LPG ,det var bara 1,5 km bort på Shell macken ..helt perfekt appHej!
Vad du/ni behöver beror på vilken typ utrustning(gasol) ni har på husbilen och med det vilka adaptrar du behöver.
Det finns ju en uppsjö av lösningar om du söker runt här i klubbens forum "sökfunktionen".
Ett annat alternativ är att byta gasol flaskor, kräver också lite jobb med anslutningar/ adaptrar.
Det finns en bra app " MyLPG.eu" där man kan hitta de flesta påfyllnings platser.
Så här illa vad gäller gasolsituationen i Europa( se bilaga), så man får fundera till. Förslaget från Toek eller larsemil är värda att överväga.Hej.
Tackar för svar och tips.Hej!
Vad du/ni behöver beror på vilken typ utrustning(gasol) ni har på husbilen och med det vilka adaptrar du behöver.
Det finns ju en uppsjö av lösningar om du söker runt här i klubbens forum "sökfunktionen".
Ett annat alternativ är att byta gasol flaskor, kräver också lite jobb med anslutningar/ adaptrar.
Det finns en bra app " MyLPG.eu" där man kan hitta de flesta påfyllnings platser.