Bengt & Lisa
HBK Medlem
Hej är det någon som vet hur man byter luftfilter och kupefilter på Fiat ducato multijet 160 3,0 l -09?
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Tack du har inget på hur man byter luftfiltret till motor?Byte av kupéfilter.
Vår husbil är 2008 års modell och det är troligen samma utförande som årsmodell 2009.
Bifogar beskrivningen jag tittade på när jag bytte kupéfilter.
Kupefilter jag använde var Mann 24-CU 2544 LBH 250x235x25 mm
Tack nu kan jag byta allt själv, har bytt olja, oljefilter,och diselfilter så nu fixar jag de andra filtren☆☆☆☆En stor svart rund burk till vänster (höger framifrån) i maskinrummet sitter med 4 dåliga stjärnskruvar lossa dom dra locket rakt upp så är det bara att byta filtret, lätt som en plätt , lycka till.
Sökte för 3 litersmotorn och fick då upp bifogat dokument.Tack du har inget på hur man byter luftfiltret till motor?
Jo så ser filterburken ut går inte att missa.Sökte för 3 litersmotorn och fick då upp bifogat dokument.
I rubriken på dokumentet står där 2,2 liters motor. Det kanske är så att det ser likadant ut på både 2,2 litersmotorn, 2,3 litersmotorn och 3,0 litersmotorn.
Perfekt nu är det bara att byta4Sökte för 3 litersmotorn och fick då upp bifogat dokument.
I rubriken på dokumentet står där 2,2 liters motor. Det kanske är så att det ser likadant ut på både 2,2 litersmotorn, 2,3 litersmotorn och 3,0 litersmotorn.