• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Lübeck

vadden

HBK Medlem
Inlägg
24
Kommun
Kalmar
HBK-Nr
16432
Medlemskap
2024
Ska åka på julmarknaden i Lybeck strax innan jul.Finns det någon vinteröppen camping eller ställplats i närheten.Är det någon som har ett bra förslag var man kan fira jul o nyår i norra Tyskland eller på Själland?Vadden Kalmar
 

BoEr

HBK Medlem
Inlägg
13.442
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14243
Medlemskap
2024
Kan inte låta bli att göra lite reklam för vårt ny husbilsplatsregister:

Anteckning 2019-11-18 082529.jpg

Klicka på Husbilsplatser i blå menyraden (2 ggr som vanligt), sök på Lübeck (eller Lubeck) och välj, eller dra kartan dit. Snabbast förstås med sökrutan.
 

BoEr

HBK Medlem
Inlägg
13.442
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14243
Medlemskap
2024
Jag har ändrat namnet sedan inlägget ovan om ni undrar, till CITTI-PARK Lübeck, dvs det de själva kallar platsen

(Det har vi definierat som en del i vår "namnstrategi i HBP / Husbilsplatser). T ex, vi behöver ingen "geografi" i platsnamnet, vi har ju kartan som ger oss alla info i det avseendet).
 

Dethleffskvalite

HBK Medlem
Inlägg
3.527
Kommun
Lomma
HBK-Nr
1035
Medlemskap
2024
Och den platsen är bra då parkeringsautomaten varit sönder jättelänge. Så dom senaste besöken har det varit gratis.
 

BoEr

HBK Medlem
Inlägg
13.442
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14243
Medlemskap
2024
Kanske lite skillnad på fotokvalitet och info om en plats i CC versus vårt HBP (HusBilsPlatser)?

Anteckning 2019-11-18 191838.jpg Anteckning 2019-11-18 192105.jpg

(Vårt foto var ju lite för mörkt det också, men jämför den övriga informationen på ca samma yta?)
 

Kaehne4363

HBK Medlem
Inlägg
1.781
Kommun
Danmark
HBK-Nr
11694
Medlemskap
2024
Konstigt tittar jag på kartan så är det inte samma bild som den du har i ditt inlägg.

På HBK Husbilsplatser kan du finde 3 billeder. Og dem kan du også finde på Campercontact.

Det er fordi jeg har lagt dem ind begge steder ;)

Jeg skal beklage billedernes mørke kvalitet. Næste gang jeg kommer til Lübeck vil der være høj solskin, og så skal jeg nok tage nogle fine billeder. :)
 

BoEr

HBK Medlem
Inlägg
13.442
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14243
Medlemskap
2024
Om du tittar lite noggrannare på en bild ser du att det är ett bildspel, små svarta och vita ifyllda cirklar på bilden visar det. Här ser du att en eller flera bilder finns för en viss plats. Vit prick visar den just nu visade platsen.

Anteckning 2019-11-19 064010.jpg
Du har säkert sett det på andra webbplatser, det är ett vanligt bildspel. Även Campercontact har det (i sin mobilapp) ;):

Anteckning 2019-11-19 064552.jpg
 

Dethleffskvalite

HBK Medlem
Inlägg
3.527
Kommun
Lomma
HBK-Nr
1035
Medlemskap
2024
Ah där ser man, dom har jag inte sett över huvud taget. Där har ni valt en diskret färg för att inte störa bilden, men dessa bilder blir väl inte så störda om man valt en annan färg. Det är ett vanligt sätt på många sidor men här såg jag det inte alls, kanske att det var i kombinationen med just den bilden att det inte syntes.
 
Toppen